Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 marca 2014, 19:50

autor: Michał Kułakowski

Ubisoft Toronto pracuje nad pięcioma niezapowiedzianymi grami

Przedstawicielka Ubisoft Toronto zdradziła, że jej studio pracuje nad pięcioma niepowiedzianymi jeszcze grami. Opowiedziała również o strategii biznesowej Ubisoftu.

Raymond działa w branży od początku lat 2000. Była między innymi producentką dwóch pierwszych części Assassin's Creed

Ubisoft sprawuje kontrolę nad kilkunastoma mniejszymi i większymi zespołami deweloperskim na całym świecie, które bardzo często współpracują ze sobą przy produkcji konkretnych tytułów. Jednym z nich jest oddział spółki w kanadyjskim Toronto, który powstał w 2009 roku. Do tej pory wchodzący w jego skład deweloperzy wypuścili na rynek tylko jedną grę – Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist. Okazuje się jednak, że poza zapowiedzianą już kolejną odsłoną cyklu Splinter Cell, w planach mają jeszcze co najmniej pięć tajemniczych tytułów (z których dwa powstają w kooperacji z innymi filiami Ubisoftu). Taką informację podała Jade Raymond, szefowa studia, w wywiadzie z Geoffem Keighley, pracującym dla Spike TV i serwisu GameTrailers.

Według Raymond, jej zespół zajmuje się równocześnie wieloma projektami, z których żaden nie został jeszcze oficjalnie ujawniony. Nie chciała jednak podać nawet małej wskazówki, co do ich natury czy docelowych platform sprzętowych. Przedstawicielka Ubisoftu potwierdziła również, że strategią firmy jest jak najszersze wykorzystanie swoich najsilniejszych marek w innych mediach. Spółka już od lat stara się, by premierom jej najważniejszych gier towarzyszyły książki, komiksy czy animacje, a nawet filmy aktorskie. Najlepszym przykładem takiego działania może być seria Assassin's Creed, która przez lata doczekała się szeregu spin-offów pod najróżniejszą postacią. Raymond zaznacza jednak, że podstawowym celem Ubisoftu powinno być zawsze stworzenie dobrej gry. Jest przeciwniczką tego, by już na etapie projektowania produkcji deweloperzy musieli myśleć czy z ich dzieła będzie dało się potencjalnie stworzyć serial lub film. Szefowa Ubisoft Toronto wyraziła również zainteresowanie zaprojektowaniem gry i marki jedynie na urządzenia mobilne. Jak stwierdziła:

Dobra gra na te platformy różni się od dobrej gry na konsolach. Uważam, że urządzenia mobilne zasługują na własne marki.

Nad jakimi nowymi grami może pracować Ubisoft Toronto? Jeżeli chodzi o tytuły powstające we współpracy z innymi deweloperami możemy być pewni, że mowa tu o superprodukcjach, będących najpewniej przedstawicielami dużych marek, takich jak Assassin's Creed, Far Cry i Tom Clancy's. Pozostałe trzy pozostają rzeczywiście tajemnicą.