Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 marca 2014, 12:21

autor: Łukasz Szliselman

Twórcy Battlefield 4 obiecują kolejne poprawki do multiplayera. DICE LA zajmie się tworzeniem nowych DLC

Studio DICE zwiększa wysiłki, by naprawić błędy utrudniające płynną rozgrywkę w trybie multiplayer w grze Battlefield 4. Twórcy obiecują kolejne poprawki i wymieniają, jakimi kwestiami zajmą się w najbliższym czasie. Możliwe, że właśnie z tego powodu produkcję kolejnych dodatków DLC powierzono studiu DICE LA.

DICE usilnie stara się naprawić własne błędy

Studio DICE właśnie powiadomiło fanów Battlefield 4 o postępach w pracach nad poprawkami do gry. W najbliższym czasie szwedzki zespół deweloperski zamierza skupić się na błędach, które wciąż utrudniają płynną rozgrywkę sieciową w najnowszej edycji popularnej serii militarnych FPS-ów. Na oficjalnym blogu twórcy wymienili jakie problemy udało im się rozwiązać w ostatnich aktualizacjach oraz, co ważniejsze, jakie pozostałe kwestie mają oni na oku. Poniżej znajdziecie trapiące grę bolączki, które mają zostać naprawione w najbliższej przyszłości:

  1. Tzw. „lagi” (rubber banding), czyli szarpanie lub cofanie postaci do miejsca, w którym znajdowała się kilka sekund wcześniej.
  2. Synchronizacja kamery śmierci – czasem kamera śmierci wyświetla się zbyt wcześnie (zanim gracz ujrzy, co tak naprawdę go zabiło), sprawiając wrażenie, że nasza postać zginęła od jednego strzału.
  3. Częstotliwość odświeżania świata (tickrate) – nie jest to priorytetowa sprawa dla twórców gry, ale biorą oni pod uwagę poprawki w tej dziedzinie.
  4. Brak zadawanych obrażeń – DICE bada źródło błędu, w wyniku którego gracze czasami nie są w stanie zadać obrażeń wrogom czy pojazdom.
  5. Katapultowanie biegnącej postaci – błąd w obliczeniach fizyki postaci, który czasem sprawia, że biegnący sprintem żołnierz zostaje nagle wyrzucony w przestrzeń, co najczęściej prowadzi do śmierci.
  6. Nowe ikony błędów oraz inne mniejsze poprawki.

Battlefield 4 borykał się z niedoróbkami technicznymi od dnia premiery w październiku 2013 roku, kiedy to produkcja ukazała się na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Twórcy dość szybko zorientowali się, że gra wymaga sporo poprawek, szczególnie, że niezadowolenie graczy rosło z dnia na dzień, a wersje na konsole nowej generacji również pozostawiały wiele do życzenia. W grudniu firma Electronic Arts zdecydowała nawet o wstrzymaniu produkcji zapowiadanych dodatków DLC do czasu doprowadzenia gry do akceptowalnego stanu. W międzyczasie słyszeliśmy także o pozwie zbiorowym wystosowanym przeciw EA przez inwestorów niezadowolonych ze stanu technicznego produkcji. Choć obecnie Battlefield 4 ma się o wiele lepiej niż na starcie, to gra wciąż jest daleka od doskonałości.

  1. DICE obiecuje poprawki do trybu sieciowego w Battlefield 4
  2. Oficjalna strona gry Battlefield 4
  3. Recenzja gry Battlefield 4

Kolejne DLC od DICE LA

Przedstawiciel DICE poinformował, że po premierze Wojny na Morzu sztokholmski zespół przekaże produkcję dodatków do Battlefield 4 nowootwartemu oddziałowi w Los Angeles. DICE LA zajmie się czwartym i piątym DLC: Zęby Smoka i Ostateczna Rozgrywka, podczas gdy rdzenne studio najprawdopodobniej skupi się w większej mierze na poprawkach do podstawowej wersji gry.

Wojna na Morzu to trzeci dodatek do Battlefield 4, który tradycyjnie wprowadzi cztery nowe mapy oraz nowe rodzaje broni, gadżety i pojazdy. Wczesny dostęp do zawartości tego DLC otrzymają użytkownicy Premium pod koniec marca.

  1. Oficjalna strona Battlefield 4: Wojna na Morzu