Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2014, 15:53

Zapowiedziano StarDrive 2 – kontynuację ubiegłorocznej strategii kosmicznej 4X

Firma Iceberg Interactive zapowiedziała StarDrive 2, kontynuację wydanej w ubiegłym roku strategii kosmicznej typu 4X. Sequel zaoferuje rozgrywkę w turach, a także rozbudowaną zawartość i poprawioną oprawę graficzną. Premiera nastąpi we wrześniu 2014 roku na komputerach osobistych (Windows, Mac, Linux).

Zapowiedzi StarDrive 2 towarzyszyło 5 screenów. Oto pierwszy z nich.

Chociaż gatunek symulatorów kosmicznych wzbudza ostatnio sporo emocji – głównie za sprawą Chrisa Robertsa i jego Star Citizen – utrzymany w pokrewnych realiach rodzaj strategii 4X trzyma się raczej poza zasięgiem blasku jupiterów. Warto więc wspomnieć o dzisiejszym ogłoszeniu firmy Iceberg Interactive – wydawca zapowiedział powstanie gry StarDrive 2, kontynuacji kosmicznej gry strategicznej StarDrive, która została stworzona przez niezależne studio Zero Sum Games i zadebiutowała w kwietniu ubiegłego roku. Największą nowością w stosunku do pierwowzoru jest zaprojektowanie głównej części rozgrywki w systemie turowym (bitwy nadal będą toczyć się w czasie rzeczywistym). Ponadto zawartość tytułu zostanie znacząco wzbogacona, a oprawa graficzna ulegnie wyraźnej poprawie. Premiera produkcji nastąpi we wrześniu bieżącego roku.

Drugi screen z gry StarDrive 2.

StarDrive 2 w skrócie:
  • Twórcy: niezależne studio Zero Sum Games
  • Gatunek: turowa strategia kosmiczna typu 4X
  • Technologia: silnik Unity
  • Platformy sprzętowe: komputery (Windows, Mac, Linux)
  • Termin premiery: wrzesień 2014

Fundamenty rozgrywki w sequelu pozostaną niezmienione w stosunku do oryginału. Ponownie przyjdzie nam przebyć drogę od początującego kosmicznego zdobywcy do międzygalaktycznego hegemona, wspierając się na czterech filarach typowych dla strategii kosmicznej: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji. Niemniej jednak, znane już mechanizmy rozgrywki powinny być w stanie raz jeszcze dostarczyć rozrywki, jako że wirtualny wszechświat zostanie wzbogacony o trzy nowe rasy czy szereg niedostępnych wcześniej technologii. Pojawi się opcja rekrutowania bohaterów do zarządzania flotami i planetami, a także tryb Battle Arena, pozwalający na toczenie szybkich potyczek ze sztuczną inteligencją oraz zajmowanie się wyzwaniami nagradzanymi np. nowymi modelami broni czy modułami do ulepszania statków.

Trzeci screen z gry StarDrive 2.

Docelowe platformy sprzętowe StarDrive 2 stanowią komputery osobiste (Windows, Mac, Linux). Gra będzie dostępna do kupienia poprzez platformę dystrybucji cyfrowej Steam. Zintegrowanie dzieła studia Zero Sum Games z systemem firmy Valve Software przełoży się na przygotowanie dla produkcji osiągnięć i kart kolekcjonerskich, a także zaoferowanie kompatybilności z usługą Steam Workshop, co oznacza wsparcie dla sceny modderskiej. Sugerowaną cenę tytułu ustalono na poziomie 29,99 dolarów (w przeliczeniu około 91 zł), lecz posiadaczom pierwszej części StarDrive zaoferowany zostanie 33-procentowy rabat.

Czwarty screen z gry StarDrive 2.

Piąty screen z gry StarDrive 2.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej