Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 lutego 2014, 14:03

autor: Marcin Skierski

Dean „Rocket” Hall wycofa się z prac nad DayZ i opuści studio Bohemia Interactive

Serwis Eurogamer informuje, że Dean „Rocket” Hall zamierza w niedalekiej przyszłości wycofać się z prac nad DayZ i opuścić zespół Bohemia Interactive, by założyć własne studio deweloperskie. Prawdopodobnie nastąpi to jednak najwcześniej w 2015 roku.

Dean „Rocket” Hall (twórca DayZ) zdradził serwisowi Eurogamer, że zamierza opuścić studio Bohemia Interactive i przestać pełnić rolę czołowego producenta niezwykle popularnej gry DayZ. W jego planach jest powrót do rodzinnej Nowej Zelandii i założenie własnego studia zajmującego się kolejnymi sieciowymi projektami. Z zamiarów Halla zdaje sobie sprawę studio Bohemia Interactive, ale jego przedstawiciele na razie postanowili tego nie komentować. Twórca przyznaje, że nigdy nie zakładał, iż zostanie w Bohemia Interactive na zawsze. Tak naprawdę zdawał sobie sprawę, że na dłuższą metę obecność osoby, która mówi innym co mają robić, nie jest korzystna. Dlatego też zamierza w końcu ustąpić ze swojego stanowiska i założyć własne studio. Kiedy to nastąpi? Na razie jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością nie stanie się to od razu.

Dean „Rocket” Hall jest twórcą jednej z najpopularniejszych gier sieciowych o przetrwaniu

Muszę pozostać przy projekcie tak długo, jak to będzie potrzebne. Czy to w roli lidera, czy kogoś bardziej kreatywnego… Jednak w pewnym momencie korzyści z tego będą coraz mniejsze. Najważniejsze jest to, że jeśli zostaję przy projekcie, to będę walczył z każdą osobą w zespole, byleby tylko całość była dobra. Zatem do końca roku na pewno tutaj pozostanę. Nie będę siedział bezczynnie – nieważne czy będę tu tylko sprzątać czy dowodzić projektem. Zamierzam dalej krzyczeć na Marka [Spanela, prezesa studia – dop. red.]. Jestem z tego znany.” – tą wypowiedzią Dean Hall uspokaja, że na pewno jeszcze jakiś czas pozostanie przy DayZ.

Rozmówca zdaje sobie sprawę z tego, że w pewnym sensie już na zawsze będzie związany z DayZ i kojarzony z tą produkcją. Dlatego spodziewa się, że ludzie na wieść o jego odejściu mogą „zwariować”. Chce jednak być uczciwy w stosunku do fanów oraz studia Bohemia Interactive i uprzedzić już teraz o swoich planach. Producent przyznaje, że zdążył już stęsknić się za swoim rodzinnym krajem.

DayZ okazało się ogromnym sukcesem, mimo że gra jest dostępna dopiero w wersji alfa

Przy okazji „Rocket” zdradził, że ma już spisane trzy pomysły na nowe gry oraz dodatkowe dwa, które jednak wymagają więcej pracy. Większość z nich ma pod wieloma względami przypominać DayZ, ponieważ twórca jest „zafascynowany” produkcjami sieciowymi i „bardzo zainteresowany” tematem tytułów traktujących o przetrwaniu. Hall zdaje sobie sprawę, że DayZ „nie jest grą idealną i nigdy nią nie będzie”. Jego celem jest zatem dążyć do takiego „perfekcyjnego doświadczenia sieciowego”.

DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule, która znajduje się już w rękach ponad półtora miliona graczy. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi głównie o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.