Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lutego 2014, 12:30

autor: Łukasz Szliselman

Titanfall – agresywne potwory i kroczące kolosy w FPS-ie od Respawn Entertainment

Nadchodzący FPS studia Respawn Entertainment, Titanfall, oprócz wielkich mechów, ma zawierać różnego rodzaju potwory. Kilka z nich ukazuje oficjalny album z grafikami koncepcyjnymi z gry. Podobno część bestii będzie niegroźna dla graczy, inne z kolei zareagują agresywnie.

Bo tytany to za mało (źródło: IGN)

Przedstawiciele serwisu IGN mieli okazję przejrzeć książkę The Art Of Titanfall (dostępna w Wielkiej Brytanii od 25 lutego), zawierającą sporo ciekawych grafik koncepcyjnych z gry. Najbardziej interesującą nowinką są pojawiające się w katalogu potwory, na temat których nie mieliśmy dotąd żadnych oficjalnych doniesień. Najwyraźniej w nowym FPS-ie studia Respawn Entertainment pojawią się dzikie zwierzęta – a jako że akcja Titanfall ma się toczyć na różnych planetach, projektanci mogli popuścić wodze fantazji. Na jednej ze stron we wspomnianym artbooku widać chociażby kilka gatunków lokalnej fauny, w tym latające monstra. Jak można przeczytać w książce, część z nich będzie przemierzała poziomy gry nie wyrządzając graczom szkody, inne zaś rzucą się na nas, jeśli zaczniemy się w nie wpatrywać. Również serwis Game Informer donosi, że latające stwory będą mogły zaatakować graczy, urozmaicając w ten sposób rozgrywkę.

Leviathan – kolos, któremu góry sięgają do kolan (źródło: IGN)

Leviathany nie będą zwracały specjalnej uwagi na graczy

Innym rodzajem zwierząt ma być kolosalnych rozmiarów Leviathan, przedstawiony zarówno w artbooku, jak i na plakacie promocyjnym Titanfall (widocznym powyżej). Jedna z dostępnych w grze map, Boneyard, skupi się wokół szkieletu owego olbrzyma. Najprawdopodobniej jednak żywe okazy kroczących gigantów będą stanowiły jedynie ozdobę i nie zbliżą się do walczących graczy. The Art Of Titanfall kilkukrotnie wspomina o urządzeniu zwanym psim gwizdkiem (Dog Whistle), czyli ogromnym nadajniku ultradźwiękowym, mającym odstraszać niebezpieczne zwierzęta. Nie wiadomo, czy będzie się dało go zniszczyć i jaki ewentualnie wpływ wywarłoby to na przebieg meczu.

Omawiana książka zdaje się też potwierdzać plotki krążące w sieci od czasów startu beta-testów. Potwierdza ona istnienie kilku multiplayerowych map, których nazwy pojawiły się w plikach z grą, a także prezentuje niektóre rodzaje broni. Jeśli interesują Was szczegóły na ich temat, polecamy materiał filmowy autorstwa IGN – możecie go znaleźć w tym miejscu. Titanfall zadebiutuje 11 marca 2014 roku na PC, Xboksie 360 i Xboksie One.

  1. Oficjalna strona gry Titanfall