Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 27 stycznia 2014, 16:48

autor: Góral

Gears of War w rękach Microsoftu. Pieczę nad marką przejmuje studio Black Tusk

Koncern Microsoft wykupił prawa do marki Gears of War od firmy Epic Games. Nowym deweloperem zostało studio Black Tusk, w którym pracuje już Rod Fergusson – były producent wykonawczy serii. Jednocześnie ujawniono, że pierwsze informacje na temat kolejnej odsłony najprawdopodobniej poznamy jeszcze w tym roku.

Firma Microsoft poinformowała, że nabyła prawa do marki Gears of War – popularnej serii strzelanek dedykowanej konsoli Xbox 360 (część pierwsza trafiła także na komputery PC). Jednocześnie ujawniono, że prace nad kolejnymi odsłonami odbywać się będą w Black Tusk Studios. Mało tego, jedną z kluczowych ról w tej firmie odegra nie kto inny, jak sam Rod Fergusson – były producent wykonawczy serii Gears of War, który kilkanaście miesięcy temu odszedł z Epic Games i dołączył do studia Irrational Games, tworzącego wtedy grę BioShock: Infinite. Można więc powiedzieć, że jest to właściwy człowiek, na właściwym miejscu, co pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość „Gearsów”.

Marka Gears of War to teraz własność Microsoftu. - Gears of War w rękach Microsoftu. Pieczę nad marką przejmuje studio Black Tusk - wiadomość - 2014-01-27
Marka Gears of War to teraz własność Microsoftu.
Przyszłość serii Gears of War:
  • Prawa do marki wykupione przez koncern Microsoft
  • Kolejnymi odsłonami zajmować ma się studio Black Tusk
  • Pierwsze informacje dotyczące nowej części poznamy w tym roku

Ostatnia odsłona serii, stworzona przez polskie studio People Can Fly – Gears of War: Judgment – nie sprzedała się zbyt dobrze, co z kolei zaowocowało „uśpieniem” marki. Można podejrzewać, że był to jeden z powodów dla których studio Epic Games postanowiło sprzedać prawa koncernowi Microsoft i skupić się na innych projektach. Mimo wszystko zapewniono, że obie firmy dalej będą ze sobą ściśle współpracować, m.in. po to, by w należyty sposób wykorzystać technologię Unreal Engine 4.

Pierwsze konkretne informacje dotyczące nowej odsłony Gears of War mają zostać ujawnione jeszcze w tym roku. Przy okazji warto jeszcze wspomnieć, że wcześniej zarzekano się, że deweloperzy z Black Tusk Studios nie pracują nad istniejącą serią, lecz przygotowują się do stworzenia czegoś nowego. Jak widać plany uległy zmianie i od teraz ekipa ta będzie ściśle powiązana z jedną z najważniejszych marek wśród gier akcji.

Gears of War w rękach Microsoftu. Pieczę nad marką przejmuje studio Black Tusk - ilustracja #3Seria Gears of War to jedna z najpopularniejszych marek w branży gier wideo. Do tej pory ukazały się cztery odsłony, które łącznie trafiły do ponad 22 mln graczy na całym świecie. Za pierwsze trzy części odpowiadała firma Epic Games, natomiast ostatnia, o podtytule Judgment, została stworzona przez People Can Fly (obecnie Epic Games Poland) – polskie studio należące do amerykańskiego growego potentata.

Seria Gears of War opowiada o zmaganiach ludzi z agresywną rasą Locustów. Tytuł reprezentuje gatunek strzelanek TPP, który upowszechnił system wykorzystywania osłon. Jednocześnie jest to jedna z wizytówek konsoli Xbox 360, a część pierwsza w 2006 roku była swego rodzaju pokazem możliwości silnika Unreal Engine 3.