Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2014, 13:45

autor: Bartosz Woldański

Middle-Earth: Shadow of Mordor vs Assassin’s Creed – zobacz porównanie gier na filmiku

Do sieci trafił materiał wideo porównujący zapowiedzianą stosunkowo niedawno grę Middle-Earth: Shadow of Mordor z jedną z odsłon popularnej serii Assassin’s Creed. Nagranie zostało zrealizowane przez jednego z użytkowników serwisu YouTube – dzięki niemu możemy lepiej przyjrzeć się podobieństwom pomiędzy wspomnianymi tytułami.

Chociaż Middle-Earth: Shadow Of Mordor zostało ogłoszone w listopadzie minionego roku, to pierwszy filmik prezentujący faktyczny wygląd rozgrywki (wczesnej wersji gry) ukazał się dopiero w tym tygodniu. Koncern Warner Bros. opublikował aż 8-minutowy gameplay z pre-alfy i krótko po tym jeden z producentów odpowiedzialnych za Assassin’s Creed II uznał, że studio Monolith wykorzystało w swojej produkcji kod gry akcji TPP firmy Ubisoft i animacje, które mogliśmy w niej podziwiać. Czy słusznie? Spójrzmy na powyższy, dość krótki materiał wideo stworzony przez użytkownika JohnnyB2K, który porównuje Middle-earth: Shadow of Mordor z przygodami Asasyna pod względem animacji wspinania się i poruszania się po gzymsie.

Middle-Earth: Shadow Of Mordor wygląda na połączenie serii Assassin’s Creed i Batman: Arkham w uniwersum Władcy Pierścieni - Middle-Earth: Shadow of Mordor vs Assassin’s Creed – zobacz porównanie gier na filmiku - wiadomość - 2014-01-26
Middle-Earth: Shadow Of Mordor wygląda na połączenie serii Assassin’s Creed i Batman: Arkham w uniwersum Władcy Pierścieni

Skojarzenia po ujrzeniu zapisu rozgrywki z nadchodzącej przygodowej gry akcji studia Monolith nie są wcale przypadkowe. Jednakże animacje przedstawione we wspomnianych wcześniej tytułach nie są identyczne, ale bardzo podobne. Twórcy gry najwyraźniej wzorowali się na marce Ubisoftu czy serii Batman: Arkham, ale jak podkreślają, od początku chcieli stworzyć trzecioosobową przygodową grę akcji w otwartym świecie oraz z elementami walki czy skradania. Trudno nie inspirować się takimi tytułami, jak sprzedająca się w wielomilionowych nakładach seria Assassin’s Creed, ale według Michaela de Platera, dyrektora odpowiedzialnego za design Middle-earth: Shadow of Mordor, to nie był świadomy zabieg.

Zapis rozgrywki wywołał dużo emocji, ale ogólnie dość pozytywnych, mimo naleciałości z Assassin’s Creeda czy przygód Mrocznego Rycerza studia RockSteady. Gra tworzona jest z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. Data premiery nie została jeszcze ujawniona, ale tytuł ma pojawić się jeszcze w 2014 roku.