Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2014, 20:58

autor: Kamil Zwijacz

Tomb Raider: Definitive Edition z 60 klatkami na PlayStation 4

Producent wykonawczy gry Tomb Raider: Definitive Edition, Scott Amos, wyjawił podczas wywiadu dla serwisu GamesRadar, że nowa wersja popularnej produkcji przez większą część zabawy działać będzie w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 4. Niestety to samo nie dotyczy Xboksa One, który musi zadowolić się 30 klatkami. Obie edycja mogą za to pochwalić się rozdzielczością 1080p.

Wczoraj firma Square Enix opublikowała nowy materiał wideo, w którym Scott Amos, producent wykonawczy gry Tomb Raider, opisywał różnice między podstawową wersją produkcji, a Definitive Edition. Tytuł w wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4 otrzyma szereg usprawnień graficznych (ulepszone oświetlenie, poprawiona animacja, technologia Tress FX, itd.) i działać będzie w rozdzielczości 1920x1080 pikseli (1080p) przy 30 klatkach na sekundę. Dziś jednak okazało się, że sytuacja wcale nie jest taka prosta. Podczas wywiadu udzielonego przedstawicielowi serwisu GamesRadar wyszło na jaw, że wersja na next-gena firmy Sony osiąga 60 klatek na sekundę. Sprzęt koncernu Microsoft nie radzi sobie już tak dobrze i wydaje się, że maksimum możliwości tego urządzenia to 30 klatek, przynajmniej jeżeli chodzi o tę grę.

Xboksowa wersja Tomb Raider: Definitive Edition cierpi razem z Larą. - Tomb Raider: Definitive Edition z 60 klatkami na PlayStation 4 - wiadomość - 2014-01-23
Xboksowa wersja Tomb Raider: Definitive Edition cierpi razem z Larą.

„Obie platformy oferują te same, niesamowite doznania. Naszym celem od początku było dostarczenie rozgrywki Tomb Raidera w natywnej rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę (…) Wszystko powyżej 30 klatek jest wisienką na torcie” – powiedział Scott Amos.

Podstawą nowej wersji Tomb Raidera jest więc 30 klatek w rozdzielczości 1080p, ale PlayStation 4 przez większą część gry osiągać będzie dwa razy większą płynność animacji, czym niestety nie może się pochwalić konkurencyjna wersja. Jest to niejako kolejne potwierdzenie, że sprzęt firmy Microsoft jest po prostu słabszy. Wystarczy przypomnieć sobie Battlefielda 4 i mniejszą rozdzielczość xboksowej wersji (720p w porównaniu do 900p na PS4) czy też podobną sytuację w przypadku gry Call of Duty: Ghosts. Podczas poprzedniej generacji, zwłaszcza na początku jej życia, to Xbox 360 wykazywał się lepszą jakością multiplatformowych produkcji. Wydaje się, że w najbliższych latach sytuacja będzie zupełnie odwrotna.

Tomb Raider: Definitive Edition ukaże się na rynku 28 stycznia. Do Polski tytuł zawita trzy dni później, w rodzimej wersji językowej na konsoli PlayStation 4. Edycja na Xboksa One zostanie zlokalizowana po oficjalnej premierze urządzenia w naszym kraju.