Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2014, 10:40

Don't Starve – gra studia Klei trafiła do ponad miliona graczy

Studio Klei Entertainment poinformowało, że sandboksowy tytuł Don’t Starve trafił do tej pory do ponad miliona graczy. Niedawno zapowiedziano także pierwsze rozszerzenie do tej popularnej gry niezależnej, które zostało zatytułowane Reign of Giants.

W wywiadzie dla portalu Edge przedstawiciel niezależnego studia Klei Entertainment opowiedział o sukcesach gry Don't Starve, a także planach na przyszłość. Przede wszystkim Corey Rollins pochwalił się, że w ich humorystyczny sandboksowy tytuł zagrało już ponad milion osób. A że wraz z początkiem nowego roku gra zadebiutowała na PlayStation 4, należy spodziewać się, że na tym się nie skończy. Przypomnijmy także, że niedawno zapowiedziano rozszerzenie Reign of Giants.

W SKRÓCIE:
  • Gra survivalowa Don't Starve trafiła do ponad miliona graczy.
  • Tytuł od dwóch tygodni dostępny jest na PlayStation 4.
  • Niedawno zapowiedziano rozszerzenie zatytułowane Reign of Giants.

Reign of Giants pozostaje na razie zagadką. Jak do tej pory, twórcy Don’t Starve regularnie wypuszczali darmowe aktualizacje do gry, a warto podkreślić, że wprowadzały one naprawdę spore zmiany. W ten sposób dodano m.in. nowe postaci, mechanikę zdrowia psychicznego czy kolejne przedmioty.

W związku z tym należy chyba spodziewać się, że Reign of Giants nie będzie tylko skromnym rozszerzeniem. Nie znamy na razie nie tylko szczegółów, ale również daty premiery – w zaprezentowanym filmiku napisano co prawda, że DLC pojawi się „niedługo”, ale wydaje się, że może to nastąpić dopiero jesienią.

Podejście niezależnych twórców do własnych produktów nieraz znacząco różni się od tego prezentowanego przez wielkich deweloperów i wydawców. We wspomnianym wywiadzie Corey Rollins powiedział, że raczej nie należy się spodziewać kontynuacji Don’t Starve, pomimo sukcesu, jakim okazał się ten tytuł. „Mówiąc szczerze, lubimy pracować nad nowymi rzeczami i zmagać się z kolejnymi wyzwaniami. Do tej pory zrobiliśmy sporo: od gry logicznej, przez bijatyki 2D i skradanki, do tytułu survivalowego jak Don’t Starve. Jesteśmy jednak przeciwni tworzeniu kontynuacji, chyba że moglibyśmy zaprezentować w nich coś faktycznie nowego. Oczywiście, że jest możliwość sequela Don’t Starve, ale najpierw musielibyśmy sporo pogłówkować nad tym, jak to zrobić. Jeśli w ogóle”.

Corey Rollins powiedział też kilka interesujących rzeczy na temat nowych platform, na które trafiło lub trafi Don’t Starve. Od dwóch tygodni gra dostępna jest bowiem za darmo na PlayStation 4 dla osób opłacających abonament. „Dzięki PlayStation Plus po tytuł sięgnęło sporo osób, które normalnie by tego nie zrobiły. Część z nich sprawdzała potem wersję na PC, a możliwe, że będą także zainteresowani nadchodzącym DLC”. Twórcy myślą nad wydaniem gry na PlayStation Vita, a także w wersji na iOS i Androida, choć nie należy to do głównych priorytetów studia.

Don’t Starve zadebiutowało 23 kwietnia 2013 roku na komputerach PC, a gra jest dostępna na platformie Steam. Od 7 stycznia tytuł można pobierać także na konsolę PlayStation 4.

Don't Starve – gra studia Klei trafiła do ponad miliona graczy - ilustracja #2 Klei Entertainment to niezależne kanadyjskie studio obchodzące w tym roku swoje dziewiąte urodziny. Największymi sukcesami Klei okazały się do tej pory gry takie jak seria platformówek Shank, skradanka Mark of the Ninja czy właśnie Don’t Starve. W tym momencie studio pracuje nad projektem o tytule Invisible, Inc., będącym taktyczną grą turową w klimatach szpiegowskich.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej