Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 20 stycznia 2014, 10:47

autor: Draug

League of Legends drugą najlepiej zarabiającą grą free-to-play w USA, World of Warcraft na miejscu siódmym

Niedawny raport firmy SuperData na temat rynku dystrybucji cyfrowej w USA w 2013 roku dostarczył również dokładnych danych odnośnie poszczególnych gier z mikropłatnościami. Dowiedzieliśmy się dzięki nim, jakie produkcje tego typu są najpopularniejsze w Stanach – prym wiodą CrossFire, League of Legends i Dungeon Fighter Online.

Kilka dni temu przedstawiliśmy raport firmy SuperData, który podsumowywał wyniki osiągnięte przez dystrybucję cyfrową na rynku amerykańskim w 2013 roku w poszczególnych sektorach, takich jak gry mobilne i społecznościowe, płatne subskrypcje czy mikropłatności. Teraz dodatkowo skonkretyzowano dane dotyczące ostatniej z wymienionych kategorii, wymieniając najpopularniejsze gry, w których funkcjonują opcjonalne mikrotransakcje, wraz z uzyskanymi przez nie przychodami. Na samym szczycie rankingu znalazł się CrossFire – militarny FPS rodem z Korei Południowej (swoisty odpowiednik lubianego u nas Counter-Strike’a), w Polsce raczej nieznany. Z kolei drugie miejsce zajęła bijąca rekordy popularności również w naszych stronach gra typu MOBA od studia Riot Games, czyli League of Legends. Pełną listę dziesięciu gier, w których gracze w Stanach Zjednoczonych najczęściej wydają pieniądze, znajdziecie poniżej.

League of Legends to obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie. - League of Legends jedną z najlepiej zarabiających gier free-to-play w USA - wiadomość - 2014-01-20
League of Legends to obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie.

Oto najpopularniejsze gry z dobrowolnymi mikropłatnościami w USA:

Pewnym zaskoczeniem może być siódma lokata World of Warcraft, plasująca ten tytuł wyżej niż niejeden tytuł rdzennie przynależący do rodzaju free-to-play. - League of Legends jedną z najlepiej zarabiających gier free-to-play w USA - wiadomość - 2014-01-20
Pewnym zaskoczeniem może być siódma lokata World of Warcraft, plasująca ten tytuł wyżej niż niejeden tytuł rdzennie przynależący do rodzaju free-to-play.

Przypomnijmy, że łączny przychód z sektora gier darmowych z mikropłatnościami w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku wyniósł 2,9 miliarda dolarów, co daje produkcjom tego rodzaju 25-procentowy udział w łącznych przychodach rynku dystrybucji cyfrowej. Jest to wynik o 45 procent lepszy w stosunku do tego, który uzyskano w roku 2012 (2 miliardy dolarów). Co ciekawe, między listopadem a grudniem ubiegłego roku zanotowano spadek liczby użytkowników gier tego typu z 44,5 miliona do 40,6 miliona, lecz nie odbiło się to na zmniejszeniu przychodów na przestrzeni tych dwóch miesięcy. Firma SuperData przypisywała to głównie eventowi Upiorna Noc w grze Dota 2 oraz usprawnieniom wprowadzonym w PlanetSide 2, toteż dziwić może brak wymienionych produkcji (a zwłaszcza pierwszej z nich) w powyższym zestawieniu.

League of Legends

League of Legends