Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2014, 20:13

autor: Michał Kułakowski

Studio Obsidian poszukuje pracownika do produkcji niezapowiedzianej gry

Firma Obsidian Entertainmnet opublikowała nową ofertę pracy. Studio poszukuje specjalisty od projektowania interfejsu, który pracowałby ze zespołem zajmującym się niepowiedzianym jeszcze tytułem na platformy nowej generacji.

Obsidian funkcjonuje od 2003 roku

O nowych grach studia Obsidian Entertainment mówi się już od jakiegoś czasu. Według niepotwierdzonych informacji, firma może przedstawić tajemniczy projekt/projekty w czasie marcowej konferencji GDC 2014. Niewykluczone, że będzie to rozważany kolejny kickstarterowy RPG zespołu, zupełnie nowa marka lub multiplatformowy tytuł o nieco większych ambicjach.

Serwis iGameResponsibly zauważył, że firma opublikowała ofertę pracy przeznaczoną dla artysty zajmującego się projektami interfejsu użytkownika. Ma on pracować nad „przełomowym” UI, przeznaczonym dla produkcji na platformy nowej generacji. Do jego zadań należeć będzie między innymi opracowywanie infografik, a także różnych elementów menu. Warto dodać, że w tej chwili Obsidian oficjalnie zajmuje się trzema grami. Pierwszą jest kickstarterowy Pillars of Eternity, drugą wielokrotnie przesuwany South Park: The Stick of Truth, trzecią MMORPG Skyforge, tworzony we współpracy z rosyjskim Allods Team. Według redaktorów witryny ogłoszenie może potencjalnie dotyczyć nowej odsłony Fallouta.

Na takie a nie inne konotacje ma wskazywać kilka faktów. Wzmianka o platformach nowej generacji wyklucza wspomniane kickstarterowe RPG, które będzie raczej produkcją stricte pecetową. Od potencjalnego pracownika wymaga się doskonałej znajomości Flasha oraz programu Autodesk Scaleform, który używany był przy tworzeniu interfejsów w dziesiątkach gier, takich jak Borderlands czy Crysis 2. Jedynym z plusów kandydata jest także dobra znajomość typografii. Akurat ta cecha może przydać się w przypadku serii Fallout, która swoją retro-futurystyczną otoczkę zawdzięcza projektom graficznym stworzonym w duchu lat 50. Firma wymaga również od grafika udziału w produkcji przynajmniej jednej wysokobudżetowej gry AAA.

Fallout: New Vegas z 2010 roku jest największą i najpopularniejszą dotychczasową produkcją studia

Oczywiście tego typu domysły mogą okazać się całkowicie nietrafione, a Obsidian zaskoczy nas jakimś zupełnie niespodziewanym projektem. Plany studia powinniśmy na pewno w części poznać w najbliższych miesiącach. Wielu graczy obawia się już jednak w tej chwili czy jest ono w stanie pracować jednocześnie nad tak dużą liczbą gier, nawet biorąc pod uwagę to, że posiada kilka teamów deweloperskich. Najbliższym sprawdzianem możliwości firmy będzie premiera South Park: The Stick of Truth.