Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 stycznia 2014, 13:55

autor: Adrian Werner

Cuphead – zręcznościówka w stylu starych kreskówek trafi na pecety pod koniec roku

Firma StudioMDHR ogłosiła, że jej debiutancki projekt, czyli zręcznościówka Cuphead, trafi do sprzedaży pod koniec tego roku. Gra skoncentruje się na dwuwymiarowych pojedynkach jeden na jednego, a jej styl wizualny wzorowany jest na amerykańskich kreskówkach z lat 30-tych ubiegłego wieku.

Niezależny zespół StudioMDHR pracuje obecnie nad swoją debiutancką grą, czyli zręcznościówką Cuphead, zainspirowaną amerykańskimi kreskówkami z lat 30-tych ubiegłego wieku. Autorzy właśnie ogłosili, że premiera nastąpi pod koniec roku. Produkcja zmierza obecnie wyłącznie na pecety.

  1. StudioMDHR – oficjalna strona studia

Autorzy celują w styl retro nie tylko pod względem grafiki, ale również mechanizmów rozgrywki. Dlatego fabuła nie odegra tutaj większej roli. Wcielimy się w tytułowego bohatera, który ma skłonność do hazardu i podczas jednej z gier stracił własną duszę na rzecz diabła. Aby ją odzyskać będzie musiał odpracować jej równowartość. Cuphead będzie postacią podobną do tych, jakie były popularne w latach 30-tych ubiegłego wieku, która z powodu własnych błędów i niedoskonałości charakteru cały czas pakuje się w kolejne kłopoty.

Cuphead – zręcznościówka w stylu starych kreskówek trafi na pecety pod koniec roku - ilustracja #1

Pod względem konkretnych mechanizmów rozgrywki Cuphead przypominać ma dwuwymiarową bijatykę skrzyżowaną z elementami platformówki i jako źródło inspiracji autorzy podają starcia z bossami z takich tytułów jak Gunstar Heroes czy Contra Hard Corps. Zabawa polegać więc będzie na toczeniu pojedynków jeden na jednego na arenach 2D przy wykorzystaniu szerokiego asortymentu uzbrojenia. Każdy przeciwnik posiadać ma własny styl walki, który będziemy musieli rozgryźć zanim zaczniemy myśleć o zwycięstwie. Jednocześnie w przeciwieństwie do starych klasyków, wrogowie wyposażeni zostaną w dynamiczną sztuczną inteligencję, więc pokonanie ich wymagać będzie czegoś więcej niż jedynie zapamiętania wzorów ataków.

Autorzy obiecują bardzo wysoki poziom trudności i podczas zabawy regularnie mamy ponosić porażki. Jednak nieskończona ilość żyć i brak jakichkolwiek innych negatywnych konwencji przegranej mają zachęcić graczy do podejmowania kolejnych prób. Podczas zabawy bohater będzie mógł nosić kilka różnych kostiumów zapewniających dodatkowe moce. Pojawi się także tryb multiplayer, w którym dwóch graczy zmierzy się z jednym potężnym bossem.

Wszystko to ukazane zostanie w atrakcyjnej dwuwymiarowej grafice. Cała oprawa wizualna będzie ręcznie narysowana i pomalowana, dzięki czemu twórcy chcą uzyskać klimat starych filmów animowanych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej