Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2013, 09:28

autor: Adrian Werner

Electronic Arts pracuje nad sandboksowymi Gwiezdnymi Wojnami

Z oferty pracy kanadyjskiego oddziału Electronic Arts wynika, że firma pracuje nad grą akcji z otwartym światem, która osadzona zostanie w uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Na razie o grze wiadomo tylko tyle, że będzie miała otwartą strukturę świata. - Electronic Arts pracuje nad sandboksowymi Gwiezdnymi Wojnami - wiadomość - 2013-11-28
Na razie o grze wiadomo tylko tyle, że będzie miała otwartą strukturę świata.

Kilka dni temu donosiliśmy, że firmy Disney i Electronic Arts podpisały umowę, na mocy której druga z nich będzie mogła tworzyć gry oparte na licencji Gwiezdnych Wojen do końca 2023 roku. Teraz dowiedzieliśmy się co nieco o jednym z projektów będących owocem tej współpracy. Źródłem tych informacji są oferty pracy w kanadyjskim oddziale wydawcy. Według ogłoszenia zespół pracuje nad wysokobudżetową grą akcji osadzoną w tym uniwersum, która zaoferuje otwartą strukturę świata.

Kandydaci powinni mieć doświadczenie w tworzeniu projektów opracowywanych przez kilka zespołów jednocześnie. Oznacza to, że Electronic Arts Canada niekoniecznie musi być głównym studiem zajmującym się tym tytułem. Jedno z ogłoszeń pokrywa się bowiem prawie słowo w słowo z analogiczną ofertą w EA Redwood Shores (dawnym Visceral Games), które odpowiedzialne było za serię Dead Space. Produkcje z otwartym światem są najczęściej olbrzymimi projektami, więc nie zdziwiłoby nas, gdyby gra powstała wspólnymi siłami kilku zespołów. Przykładowo, przy Assassin's Creed IV: Black Flag pracowało aż osiem oddziałów firmy Ubisoft.

Electronic Arts pracuje nad sandboksowymi Gwiezdnymi Wojnami - ilustracja #2

Warto przypomnieć, że Electronic Arts ma w planach również inny tytuł oparty na licencji Gwiezdnych Wojen. Jest nim sieciowa strzelanka Star Wars: Battlefront, nad którą pracuje znane z cyklu Battlefield studio DICE. Wydawca dał też jasno do zrozumienia, że nie zamierza tworzyć gier będących bezpośrednimi adaptacjami nadchodzących filmowych odsłon serii Gwiezdne Wojny. Zamiast tego firma skoncentruje się na produkcji samodzielnych projektów osadzonych w tym uniwersum.

Nie oznacza to oczywiście, że filmom nie będą towarzyszyły oparte na nich gry. Po prostu ich opracowaniem zajmą się inni deweloperzy. Możliwe, że będą to wewnętrzne studia Disney Interactive, ale wcale nie jest to przesądzone. Wydawca pokazał, że nie ma problemów z udzielaniem licencji zewnętrznym zespołom. Najnowszymi przykładami tego są dwie tegoroczne produkcje mobilne – strategia Star Wars: Tiny Death Star studia NimbleBit oraz karcianka Star Wars Force Collection firmy Konami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej