Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 października 2013, 11:17

Call of Duty: Ghosts – ujawniono więcej szczegółów na temat systemu perków

Ujawniono więcej szczegółów na temat systemu perków, który znajdzie zastosowanie w rozgrywce wieloosobowej w Call of Duty: Ghosts. Znamy łączną liczbę zdolności, przedstawiono też sposoby ich zdobwania i nowe przykłady perków.

Jednym z istotnych elementów trybu multiplayer w Call of Duty: Ghosts będzie system perków, umożliwiający dostosowanie umiejętności postaci do własnych preferencji. Już wcześniej dowiedzieliśmy się sporo na jego temat, lecz twórcy nie poprzestali na tym i podzielili się nowymi informacjami.

Na niecały tydzień przed premierą Call of Duty: Ghosts ma przed nami już niewiele tajemnic.

Przede wszystkim – perków będzie łącznie 35. Jak wiemy, koszt każdego z nich wyniesie od 1 do 5 punktów, a na starcie będziemy dysponowali pulą 8 punktów. Jednak nic nie stanie na przeszkodzie, by nieco ją zwiększyć, rezygnując z części bądź nawet całości ekwipunku – za każdy rodzaj broni, bez którego ruszymy do walki, otrzymamy 1 punkt więcej (zatem maksymalnie będziemy mogli mieć ich 12).

Podzielono się też informacjami na temat tego, w jaki sposób uzyskamy dostęp do kolejnych zdolności. Każdemu perkowi przypisany zostanie poziom, na którym nastąpi jego odblokowanie, toteż jedną metodą będzie metodyczne zdobywanie punktów doświadczenia, aż osiągniemy odpowiedni stopień zaawansowania. Jednak będziemy mogli też przyspieszyć nieco ten proces, poświęcając w tym celu określoną liczbę Squad Points, tym większą, im więcej brakujących poziomów chcemy „przeskoczyć”.

Oto wszystkie perki w grze. Niestety, możemy tylko zgadywać, jakie zdolności kryją się pod większością tych symboli.

Następne zagadnienie – podział perków na siedem kategorii – został opisany stosunkowo wnikliwie już wcześniej, lecz twórcy podzielili się nowymi przykładami zdolności. Dlatego przypomnimy, jakie grupy perków zostaną wyszczególnione w Call of Duty: Ghosts:

  • Speed – związane ze sprawnym przemieszczaniem się po polu walki oraz ogólną szybkością żołnierza. Przykłady: Sleight of Hand (sprawniejsze przeładowywanie broni), Stalker (szybsze poruszanie się podczas precyzyjnego celowania).
  • Handling – zwiększające zręczność postaci. Przykłady: On the Go (możliwość przeładowywania broni podczas sprintu), Steady Aim (celniejsze strzelanie z biodra).
  • Stealth – dla graczy, którzy cenią sobie dyskrecję i preferują niezauważone przemykanie z cienia w cień. Przykłady: Takedown (po zabiciu innej postaci miejsce jej śmierci nie zostaje oznaczone), Incog (postać jest nie do wykrycia nawet przy użyciu takich technologii, jak wykrywacz ruchu czy termowizja, ponadto celownik nie podświetla się przy niej na czerwono, a na ekranie nie zostaje wyświetlona ksywka gracza).
  • Awareness – zwiększające świadomość bliskiej obecności zagrożenia, a także ułatwiające odnajdowanie wyposażenia i przeciwników. Przykłady: SitRep (pozwala wykrywać wrogie ładunki wybuchowe i sprzęt taktyczny), Wiretap (pozwala używać wrogiego SAT COM-u do wykrywania postaci tak, jakby radar należał do własnej drużyny).
  • Resistance – dające większą odporność na obrażenia i szybszą regenerację zdrowia. Przykłady: Focus (pozwala precyzyjniej celować, redukując kołysanie się broni, a także zmniejsza wstrząsy po otrzymaniu trafienia), Blast Shield (zmniejsza obrażenia od eksplozji).
  • Equipment – związane z dostępnością broni, amunicji i specjalistycznego ekwipunku. Przykłady: Extra Tactical (daje dodatkowy sprzęt taktyczny), Extra Attachment (pozwala „włożyć” w broń jedną modyfikację więcej).
  • Elite – specjalna grupa perków, które wymykają się pozostałym kategoriom. Przykłady: Gambler (daje losowy perk w swoje miejsce; kosztuje 1 punkt), Ping (po zabiciu przeciwnika ujawnieni zostają wszyscy jego pobliscy towarzysze).

Więcej informacji na temat rozgrywki wieloosobowej w Call of Duty: Ghosts poznacie za pośrednictwem niedawnej wiadomości, podającej między innymi listę map i trybów. Premiera gry w wersji na pecety oraz konsole Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U nastąpi 5 listopada bieżącego roku. Omawiana produkcja będzie też tytułem startowym Xboksa One i PlayStation 4. Edycje next-genowe zadebiutują – odpowiednio – 22 listopada (w trzynastu wybranych krajach na świecie) i 29 listopada (w Europie).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej