Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2013, 11:17

autor: Adrian Werner

Ambitna strategia RimWorld odniosła sukces na Kickstarterze

Strategia RimWorld odniosła sukces na Kickstarterze. W grze zajmiemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Cechami wyróżniającymi projekt są rozbudowane mechanizmy walki oraz system sztucznej inteligencji, który dynamicznie będzie kształtował wydarzenia fabularne.

Długa lista kickstarterowych sukcesów właśnie uległa wydłużeniu o kolejną pozycję. Jest nią strategia RimWorld, w której zajmiemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Cel minimalny w wysokości 20 tysięcy dolarów kanadyjskich udało się przekroczyć już ponad dwukrotnie. Do końca akcji pozostało 26 dni, wiec zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze znacznemu zwiększeniu.

  1. RimWorld – strona Kickstartera
  2. RimWorld – oficjalna strona gry
  3. RimWorld na Steam Greenlight

Głównym projektantem gry jest Tynan Sylvester, który wcześniej w studiu Irrational Games pracował nad BioShock i BioShock Infinite. RimWorld powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Na razie nie podano planowanej daty premiery gry, ale w listopadzie udostępniona na zostać wersja alfa.

Oprawa wizualna projektu jest tymczasowa. Dopiero dzięki środkom z Kickstartera będzie możliwe zatrudnienie grafika. - Ambitna strategia RimWorld odniosła sukces na Kickstarterze - wiadomość - 2013-10-06
Oprawa wizualna projektu jest tymczasowa. Dopiero dzięki środkom z Kickstartera będzie możliwe zatrudnienie grafika.

Akcja RimWorld toczyć się będzie w odległej przyszłości, w czasach, gdy ludzkość skolonizowała niezliczone systemy. Mimo to, wciąż nie udało się jej wynaleźć sposobu na przekroczenie prędkości światła, co powoduje, że poszczególne kolonie są mocno odizolowane i najczęściej zdane wyłącznie na siebie. Pokierujemy niewielką grupą ocalałych z katastrofy statku kosmicznego, który w wyniku awarii rozbił się na obcej planecie. Do naszej dyspozycji oddani zostaną więc przypadkowi pasażerowie, a nie wyszkoleni specjaliści.

Każda postać posiadać ma własną historię, która ukształtuje sposób, w jaki funkcjonuje w grze. Przykładowo, były szlachcic doskonale poradzi sobie w sytuacjach wymagających negocjacji, takich jak ustalanie cen w handlu. Z kolei naukowiec świetnie spisze się w laboratorium, ale próba wykorzystania go do interakcji społecznych zakończy się porażką. Szeregi kolonistów powiększymy poprzez integrowanie złapanych w bitwach więźniów, kupując ich od handlarzy niewolników lub przyjmując uchodźców.

Ambitna strategia RimWorld odniosła sukces na Kickstarterze - ilustracja #2

Podczas zabawy będziemy zajmowali się konstruowaniem budynków, produkcją żywności, gromadzeniem surowców, handlem oraz rozwijaniem kolonii. W przeciwieństwie do większości gier tego typu RimWorld zaoferuje rozbudowany taktycznie system walki. Postacie będą mogły m.in. korzystać z osłon oraz wychylać się zza rogów, a kluczową rolę odegra uzyskiwanie odpowiednich pozycji na polu bitewnym.

Najciekawszym elementem gry wydaje się być jednak dynamiczny system sztucznej inteligencji odpowiadający za kształtowanie historii. Będzie on analizował sytuację na mapie i na tej podstawie generował nowe wątki oraz wydarzenia, tak aby zapewnić większy dramatyzm historii. Co godne pochwały, RimWorld zaoferuje trzy odmienne osobowości SI. Cassandra Classic powoli ma zwiększać napięcie, krok po kroku piętrząc przed nami coraz bardziej drastyczne trudności. Phoebe Friendly z kolei postara się zaoferować nam bardziej relaksującą i optymistyczną zabawę. Ostatnia sztuczna inteligencja nazwana została Randy Random. Będzie on ucieleśnieniem chaosu i zaoferuje najbardziej nieprzewidywalną rozgrywkę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej