Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2013, 11:35

autor: Łukasz Szliselman

Clang zawieszony – kickstarterowy projekt wyczerpał fundusze

Prace nad Clang – symulatorem szermierki od Neala Stephensona – zostały wstrzymane z przyczyn finansowych. Mimo że projekt odniósł swego czasu sukces na Kickstarterze, fundusze ze zbiórki się wyczerpały, a nowego źródła pieniędzy na razie nie widać.

Neal Stephenson musi tymczasowo złożyć broń, ale nie zamierza zupełnie się poddawać
Neal Stephenson musi tymczasowo złożyć broń, ale nie zamierza zupełnie się poddawać

Wyczerpały się fundusze na Clang, kickstarterowy projekt symulujący walkę bronią białą. W lipcu 2012 roku studiu Subutai Corporation z pisarzem Nealem Stephensonem na czele udało się zebrać 526 tysięcy dolarów dzięki serwisowi Kickstarter. Niestety kwota ta okazała się niewystarczająca do ukończenia prac nad grą. Twórcy próbowali znaleźć nowe źródło dofinansowania, ale, jak na razie, żaden wydawca nie zechciał zainwestować w projekt.

W obliczu braku pieniędzy, prace nad Clang zostały oficjalnie zawieszone. Część zespołu Subutai poświęca grze swój wolny czas wieczorami i w weekendy. Jednocześnie uspokajają graczy – szczególnie tych, którzy wyłożyli na projekt pieniędze – że przerwa w produkcji nie oznacza śmierci tytułu, a wręcz może wyjść grze na dobre. Bez poczucia uciekającego czasu studio jest w stanie lepiej przemyśleć pewne rozwiązania. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że jest to nieuzasadniony optymizm, mający na celu udobruchać zawiedzionych fanów.

  1. Status gry Clang – twórcy wyjaśniają przyczyny wstrzymania prac

Winą za taki stan rzeczy twórcy obarczają obecną sytuację na rynku gier. Jak twierdzą, jest to trudny okres dla branży, za przykład podając wyeliminowanie firm THQ i LucasArts. Z następną generacją konsol na progu, wydawcy rzadko decydują się na finansowanie innowacyjnych tytułów, stawiając raczej na sprawdzone marki.

Dodatkowym problemem Clang jest mocne powiązanie z kontrolerami ruchowymi, nie cieszącymi się zbyt dużą popularnością na PC (platformie docelowej gry). Owszem, planowane jest wsparcie dla klawiatury i myszy, ale Clang, pretendujący do miana realistycznego symulatora szermierki, stawia przede wszystkim na sterowanie ruchem. Grze pomóc może kontroler STEM, który dość szybko zebrał wymaganą kwotę na Kickstarterze. Studio Subutai ma nadzieję, że sukces urządzenia ułatwi Clang znalezienie wydawcy.

  1. Strona studia Subtuai