Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 września 2013, 20:10

Deep Down – pojawił się zapis rozgrywki z wersji próbnej oraz nowy oficjalny zwiastun

Przy okazji targów Tokyo Game Show udostępniono grywalną wersję Deep Down, zawierającą krótki fragment z uzbrojonym we włócznię wojownikiem, który przemierza kamienne korytarze i walczy z potworami. W newsie znajdziecie jeden z zapisów tej rozgrywki, a także nowy oficjalny trailer.

Na rozpoczynających się dziś targach Tokyo Game Show nie mogło zabraknąć również firmy Capcom i przeznaczonej na konsolę PlayStation 4 gry RPG akcji Deep Down. Twórcy dali możliwość wypróbowania tytułu wszystkim chętnym, oddając do ich dyspozycji fragment rozgrywki, który mogliśmy oglądać przy okazji konferencji firmy Sony z początku bieżącego miesiąca. W sieci pojawiły się utrwalone zapisy rozgrywki ze strony graczy, którzy mieli okazję zagrać – jeden z nich znajdziecie poniżej. Co więcej, deweloper udostępnił nowy oficjalny zwiastun produkcji, nakreślający odrobinę wyraźniej jej tło fabularne i pokazujący zarówno fragmenty rozgrywki ze znanym już wojownikiem z włócznią, jak i sceny z rzeczywistości roku 2094 (ten materiał znajdziecie z kolei u samej góry niniejszej wiadomości).

Zajmijmy się jednak tym, co pokazał gameplay z wersji próbnej Deep Down. Gracz kieruje w nim postacią, którą dobrze znamy z dotychczasowych materiałów z gry – zakutym w płytową zbroję wojownikiem (czy może rycerzem), posługującym się włócznią. Postać przemierza wysokie kamienne korytarze i sale, połączone siecią teleportów, po drodze walcząc z patrolującymi teren sporych rozmiarów monstrami.

Tym, co rzuca się w oczy w pierwszej kolejności, jest grafika, generowana przez silnik Panta Rhei. Oprawa nie budzi może takiego zachwytu jak pierwszy zwiastun produkcji, pokazany na konferencji Sony w lutym, lecz wciąż trudno nie zwrócić uwagi na szczegółowość modeli, zaawansowane systemy oświetlenia i cieniowania, a także płynne, realistyczne animacje tudzież spektakularne efekty towarzyszące zbliżaniu się do buchającego ognia czy korzystaniu z teleportu. Miłe dla oka jest też zastosowanie silnika fizycznego, sprawiającego na przykład, że nogi bohatera przesuwają ciała potworów, zamiast przez nie przenikać.

Tak Deep Down wyglądało w lutym, w momencie ujawnienia… - Deep Down – pojawił się zapis rozgrywki z wersji próbnej oraz nowy oficjalny zwiastun - wiadomość - 2013-09-19
Tak Deep Down wyglądało w lutym, w momencie ujawnienia…

Niestety, pozostałe elementy rodzą pewne obawy, które trudno rozwiać za pomocą kilkuminutowego filmu. Przede wszystkim, walka sprawia wrażenie monotonnej na dłuższą metę. Gracz ciągle morduje bliźniaczo podobne stwory, a braki w mobilności bohatera (zasadniczo uniemożliwiające unikanie ciosów) prowadzą do tego, że trzeba nastawić się na nieustanne atakowanie pchnięciami lub, okazyjnie, jakimś atakiem specjalnym. Rzecz jasna, może to być efekt niepełnego rozpracowania gry przez osobę, która udostępniła film (widać, że użytkownik nie miał czasu lub chęci na bliższe zapoznawanie się z mechaniką). Z drugiej strony, ów ciężkozbrojny wojownik jest prawdopodobnie zaledwie jedną z wielu postaci, którymi pokierujemy, badając przeszłość różnych przedmiotów, a włócznia tylko jedną z dostępnych broni (wspomniany wcześniej oficjalny zwiastun pokazuje chociażby alternatywną, uzbrojoną w miecz odmianę tej samej postaci w kooperacyjnej zabawie).

Starcia wydają się również nieco chaotyczne. Jest to spowodowane zawieszeniem kamery tuż za plecami bohatera, co sprawia, że w sytuacji, gdy nieprzyjaciel dysponuje przewagą liczebną i jeden z przeciwników zajdzie gracza od tyłu, postać otrzymuje razy w plecy, widząc tylko machające kończyny napastnika. Problem pojawia się również w sytuacji, gdy bohater zostaje przyparty do muru. Niemniej, nie wiemy, czy gra nie zawiera opcji sterowania kamerą lub modyfikacji jej położenia, co rozwiązywałoby opisaną bolączkę.

…a tak wygląda dziś. Różnica jest, chociaż gra wciąż prezentuje się świetnie. - Deep Down – pojawił się zapis rozgrywki z wersji próbnej oraz nowy oficjalny zwiastun - wiadomość - 2013-09-19
…a tak wygląda dziś. Różnica jest, chociaż gra wciąż prezentuje się świetnie.

Jednak aby nie zostawić czytelników z wrażeniem, że Deep Down nie zapowiada się najlepiej, na koniec zwrócę jeszcze uwagę na estetyczny interfejs. Wydaje się, że pozbawiono go wyskakujących okienek, które zatrzymywałyby rozgrywkę – zamiast tego zarówno lista podręcznego ekwipunku, jak i mapa są wyświetlane bezpośrednio na ekranie gry (w formie przypominającej hologram). Rozwiązanie takie sprawia wrażenie stosunkowo czytelnego, a jednocześnie nie cierpi dzięki niemu dynamika zabawy.

Kończąc rozważania snute na podstawie zapisu rozgrywki z targów Tokyo Game Show, przypomnę, że Deep Down jest tytułem ekskluzywnym na konsolę PlayStation 4. Niestety, nie znamy jeszcze jego dokładnej daty premiery.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej