Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 września 2013, 10:50

autor: Michał Orlikowski

Xbox One może zaoferować wsteczną kompatybilność poprzez chmurę. Microsoft nie wyklucza przywrócenia Family Sharing

Wiele wskazuje na to, że Xbox One odzyska usługę Family Sharing, pozwalającą na dzielenie się kopią gry z dziesięcioma osobami. Firma Microsoft wypowiedziała się także na temat potencjalnej wstecznej kompatybilności konsoli.

Xbox One może zaoferować wsteczną kompatybilność poprzez chmurę. Microsoft nie wyklucza przywrócenia Family Sharing - ilustracja #1

Albert Penello, lider planowania marki Xbox w firmie Microsoft, przedstawił w wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot przyszłość cyfrowych usług konsoli. Wiele wskazuje na to, że firma zmieniła po raz kolejny stanowisko wobec Family Sharing, dzięki której aż do 10 znajomych z usługi Xbox Live mogłoby korzystać z udostępnionej przez jednego z nich biblioteki gier. Gigant z Redmond porzucił tę funkcję wraz ze zmianą swojej polityki DRM, jednakże Penello zapowiada, że powróci ona „kiedy tylko nadejdzie jej czas”.

”Dostajemy mnóstwo maili z prośbami o przywrócenie Family Sharing. Bardzo chcielibyśmy do tego doprowadzić, wciąż uważamy to za świetny pomysł. Być może pojawił się dla niektórych zbyt wcześnie, ale i tak myślę, że zawierał w sobie mnóstwo udanych elementów. Przywrócimy go, gdy nadejdzie pora” – wyjaśnił Albert Penello.

Serwis zadał także przy okazji pytanie na temat wykorzystania przez konsolę technologii „chmury”. Konkurencyjna konsola firmy Sony, PlayStation 4, zaoferuje wspieraną przez zewnętrzne serwery serwisu Gaikai wsteczną kompatybilność, dzięki czemu na najnowszym produkcie spółki zagramy w tytuły znane z poprzednich edycji PlayStation. Albert Penello potwierdził, że Microsoft posiada odpowiednią architekturę, by wesprzeć taką usługę, lecz nie planuje obecnie zaoferowania jej posiadaczom Xbox One.

Nasze serwery są zdolne do przeprowadzania wielu operacji, wykorzystujemy je chociażby do technologii rozpoznawania głosu. Stać je jednak na o wiele więcej, jak chociażby przetwarzanie całych gier i dostarczanie ich do użytkownika tak jak robi to Gaikai. Pozostaje nam jedynie przekalkulować koszty i zapoznać się z jakością tego typu rozgrywki, by podjąć ostateczne stanowisko.

Premiera Xbox One w, początkowo, trzynastu krajach odbędzie się 22 listopada tego roku. Data pojawienia się konsoli w Polsce wciąż pozostaje nieznana.