Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2013, 12:10

autor: Michał Orlikowski

Paranautical Activity – FPS z losowo generowanymi poziomami i obsługą Oculus Rift

Paranautical Activity odniósł sukces w serwisie Kickstarter i trafi do sprzedaży. FPS oferować ma nie tylko losowo generowane poziomy, ale także wsparcie dla Oculus Rift – okularów do wirtualnej rzeczywistości.

Paranautical Activity – FPS z losowo generowanymi poziomami i obsługą Oculus Rift - ilustracja #1

Marzenia kolejnych początkujących twórców gier zostały spełnione przez serwis Kickstarter. Dwuosobowa grupa Code Avarice, wsparta 12 tysiącami dolarów, może pełną parą kontynuować prace nad swoim debiutem – FPSem Paranautical Activity.

Czym jest Paranautical Activity? To przede wszystkim FPS utrzymany w klimatach roguelike, co oznacza losowo generowane poziomy, a także to, że śmierć bohatera jest ostateczna – nie wczytamy zapisu gry by uniknąć pomyłki. Grafika 3D utrzymana będzie w voxelowych klimatach, wzorem chociażby Minecrafta czy Cube World. Otrzymane ze zbiórki fundusze pozwolą Code Avarice nie tylko na wprowadzenie nowej zawartości (między innymi poziomów, broni i przeciwników) do obecnej wersji gry. Uzbieranie za pośrednictwem serwisu Kickstarter ponad 12 tysięcy dolarów oznacza, że duet zaimplementuje do gry obsługę okularów do wirtualnej rzeczywistości – Oculus Rift. Połączenie sprzętu VR i klimatu Paranautical Activity dostarczyć powinno wyjątkowych przeżyć.

Kulisy produkcji gry nabrały w pewnym momencie niekorzystnego dla twórców obrotu. Chęć wydania tytułu wyraziła amerykańska sieć kablowa Adult Swim, lecz plan ten nie został zrealizowany. Przed pojawieniem się oferty Paranautical Activity objęte było już programem Steam Greenlight i, jak stwierdziło Valve, przerwanie tej procedury i włączenie tytułu od razu do głównej oferty serwisu nie mogło zostać zrealizowane. Bez odpowiedniego zastrzyku gotówki, Code Avarice mogło nie spełnić wszystkich złożonych obietnic. Sprzedaż wersji beta za 10 dolarów za sztukę nie gwarantowała zrealizowania wszystkich założeń duetu. Zbiórka w serwisie Kickstarter przywróciła jednak nadzieję. Inicjatywę wsparło niemalże 900 osób, przeznaczając na produkcję gry 12 540 dolarów.

Gra w wersji beta dostępna jest w cenie 10 dolarów na oficjalnej stronie producenta i działa na systemach PC, Mac i Linux. W wyniku sukcesu odniesionego w ramach programu Steam Greenlight, pojawi się wkrótce także w głównej ofercie serwisu.