Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 sierpnia 2013, 12:11

autor: Łukasz Szliselman

Star Citizen – Hangar Module już dostępny

Fani Star Citizen, którzy ofiarowali twórcom co najmniej 30 dolarów mogą pobrać tzw. Hangar Module, czyli pierwszy grywalny fragment produkcji. Umożliwia on oglądanie zakupionych za prawdziwe pieniądze statków kosmicznych, dokujących w wirtualnym hangarze.

Swoim statkiem na razie nigdzie nie polatamy, ale za to da się go dokładnie obejrzeć

Wystartował pierwszy grywalny moduł symulatora kosmicznego Star Citizen. Osoby, które wsparły produkcję kwotą w wysokości 30 dolarów (pakiet Digital Scout) lub większą, mogą do woli zwiedzać wirtualny hangar oraz oglądać zakupione przez siebie statki kosmiczne z zewnątrz i od środka. Rozmiary budynku dostosują się do największego pojazdu w kolekcji gracza. Klienta z Hangar Module da się pobrać z tego miejsca:

  1. Star Citizen Hangar Module na oficjalnej stronie gry

W obecnej wersji modułu znaleźć można następujące pojazdy: Aurora, Hornet, 300i, Constellation, Freelancer, Cutlass. Pozostałe statki dołączą do tego grona w kolejnych aktualizacjach – pod warunkiem, że zakupimy je za realne pieniądze. Z czasem możliwe stanie się zapraszanie innych graczy do naszego hangaru. Minimalne wymagania sprzętowe dla Hangar Module (twórcy zaznaczają, że mogą one się zmienić dla finalnej wersji gry) są następujące:

  1. Procesor: Quad Core
  2. Karta grafiki: 1GB RAM kompatybilna DirectX 11
  3. RAM: 8GB
  4. System operacyjny: Windows Vista/7/8

Aby wylecieć w przestrzeń, należy poczekać do grudnia. Wtedy wypuszczony zostanie Dogfighting Module umożliwiający starcia z innymi graczami. Na powierzchnię planet zejdziemy w marcu 2014 roku, wraz z premierą Planetside Module. Następny moduł (Ship Boarding Module) wyposaży pokład naszego statku w załogę. W połowie 2014 roku przetestujemy kampanię solową w wersji alfa, a pod koniec roku wystartuje wieloosobowa beta. Premiera ostatecznej wersji Star Citizen odbędzie się prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2015 roku.

Star Citizen jest kolejnym projektem Chrisa Robertsa, ojca kultowej serii Wing Commander. Gra ma oferować duży świat łączący kampanię dla pojedynczego gracza z rozgrywką wieloosobową w skali MMO. Wygenerowanie bardzo szczegółowych modeli statków kosmicznych stało się możliwe dzięki wykorzystaniu technologii CryEngine 3. Star Citizen realizowany jest bez udziału wydawcy – finansowanie gry odbywa się na zasadzie crowdfundingu. O ogromnej popularności tytułu świadczy fakt, że do tej pory fani ofiarowali łącznie ponad 16 i pół miliona dolarów. Do końca roku twórcy spodziewają się uzyskać 20 milionów.