Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2013, 18:09

autor: Bartosz Woldański

Cyberpunk 2077 miksem FPP i TPP. RED Engine powstawał z myślą o Wiedźminie 3

Poznaliśmy sporo nowych technicznych ciekawostek dotyczących Wiedźmina 3. Co więcej, podczas konferencji SIGGRAPH 2013 przedstawiciele studia CD Projekt RED ujawnili, że Cyberpunk 2077 będzie wspierać dwie perspektywy – pierwszo- i trzecioosobową.

Teselacja nie zostanie wykorzystana w każdym elemencie oprawy wizualnej Wiedźmina 3 - Cyberpunk 2077 miksem FPP i TPP. RED Engine powstawał z myślą o Wiedźminie 3 - wiadomość - 2013-08-12
Teselacja nie zostanie wykorzystana w każdym elemencie oprawy wizualnej Wiedźmina 3

Podczas prezentacji studia CD Projekt RED na wydarzeniu SIGGRAPH 2013 podzielono się świeżymi informacjami na temat technicznej strony Wiedźmina 3, a także ujawniono, że akcja w Cyberpunk 2077 zostanie ukazana z dwóch perspektyw: FPP (widok z oczu), TPP (widok zza pleców). Jest to dość zrozumiały krok, skoro w grze będziemy częściej wykorzystywać broń palną.

Cyberpunk 2077 zostanie przedstawiony zarówno w konwencji FPP, jak i TPP - Cyberpunk 2077 miksem FPP i TPP. RED Engine powstawał z myślą o Wiedźminie 3 - wiadomość - 2013-08-12
Cyberpunk 2077 zostanie przedstawiony zarówno w konwencji FPP, jak i TPP

Jak Balazs Torok oraz Krzysztof Krzyścin, producenci ze studia CD Projekt RED, powiedzieli na konferencji, silnik RED Engine powstawał pierwotnie z myślą wyłącznie o „trójce”, dopiero później twórcy doszli do wniosku, żeby skorzystać częściowo z niego także w przypadku drugiej odsłony serii. W udostępnionej prezentacji możecie przeczytać, czym cechuje się silnik drugiej generacji, a czym ten wykorzystywany w nadchodzącej odsłonie zapowiedzianej na przyszły rok. Odniesiono się m.in. do zużycia mocy procesora przez RED Engine 2, a także do cięć, jakie producenci musieli zastosować, by zachować odpowiednią płynność na konsoli Xbox 360. Zmiany poczyniono przede wszystkim w zakresie animacji czy jakości tekstur.

RED Engine 3 sprawi, że grafika będzie prezentować się jeszcze bardziej olśniewająco niż w „dwójce” - Cyberpunk 2077 miksem FPP i TPP. RED Engine powstawał z myślą o Wiedźminie 3 - wiadomość - 2013-08-12
RED Engine 3 sprawi, że grafika będzie prezentować się jeszcze bardziej olśniewająco niż w „dwójce”

Po skończeniu prac nad Wiedźminem 2 w wersji na Xboksa 360 studio postanowiło pójść krok dalej. W ten sposób doczekaliśmy się ogłoszenia RED Engine 3, który będzie napędzał Wiedźmina 3 oraz Cyberpunk 2077, a gracze mogą spodziewać się między innymi zupełnie nowych systemów animacji, których nie generuje już więcej silnik Havok, i mimiki twarzy. Największą zagwozdką dla autorów jest DirectX 11 i teselacja na postaciach, która ostatecznie w grze się nie pojawi. Eksperymentowano z dwoma technikami, ale żadna nie usatysfakcjonowała studia CD Projekt RED. Dodano, że modele postaci są już tak dopracowane, że efekt i tak jest trudny do zauważenia. To jeden z powodów, dla którego zrezygnowano z teselacji na modelach postaci. Z kolei – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – zostanie ona zastosowana na innych elementach oprawy wizualnej, w tym przede wszystkim na otoczeniu.

Tak Cyberpunk 2077, jak i Wiedźmin 3: Dziki Gon tworzone są z myślą o pecetach oraz konsolach nowej generacji (PlayStation 4 i Xbox One). Pierwszy z nich nadal znajduje się w bardzo wczesnej fazie produkcji i premiery nie należy spodziewać się wcześniej niż w 2015 roku. Natomiast nadchodzące przygody Geralta z Rivii zadebiutują już w przyszłym roku – prawdopodobnie w drugiej połowie. Zatem studio CD Projekt RED zdradza coraz więcej szczegółów na temat Dzikiego Gonu – ostatnio także mieliśmy okazję porozmawiać z twórcami i dowiedzieć się więcej o strukturze świata. Podsumowując, jak napisał UV we wrażeniach z targów E3, „Wiedźmin 3 ma realne szanse stać się najlepszym komputerowym RPG w historii”.