Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2013, 09:40

autor: Bartosz Woldański

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – modyfikacje poprawiające jakość flory

W sieci pojawiły się dwie wersje modyfikacji poprawiającej jakość flory w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Jedna dostępna jest dla posiadaczy słabszych pecetów, natomiast druga została przygotowana specjalnie pod wymagających użytkowników.

Jakość roślinności została znacząco zwiększona

Mimo że od premiery pecetowej wersji Wiedźmina 2: Zabójcy Królów upłynęły przeszło dwa lata, to tytuł przechodzi drugą młodość za sprawą kolejnych modyfikacji. Tym razem jeden z fanów przygód Geralta z Rivii, niejaki EatChildren z forum NeoGAF, przygotował dwa mody poprawiające jakość flory, która nie traci na ostrości nawet z daleka. Wyeliminował również jej doczytywanie „w locie”, sprawiając tym samym, że trawa czy drzewa wyglądają pięknie jak jeszcze nigdy w polskiej produkcji.

Użytkownik forum NeoGAF przygotował dwie wersje modyfikacji

Jak wspomnieliśmy, użytkownik stworzył dwie różne modyfikacje – pierwsza z nich została specjalnie przygotowana dla posiadaczy słabszych komputerów. Mowa tutaj o Infinite Grass Render Distance v1.0 (ok. 10 MB), która poprawia jedynie jakość trawy oraz zasięg jej zarysowywania. Nie wgrywajcie jednak tego moda, jeśli zamierzacie zainstalować drugą, obszerniejszą poprawkę – Extreme Quality Flora v1.0 (ok. 21 MB). Ta wersja znacząco polepsza jakość całej flory: trawy, krzewów, drzew, chwastów i paproci. Ponadto wpływa na odległość rysowania i widzenia tych elementów, a co za tym idzie – w grze nie wystąpi więcej efekt ich doczytywania na oczach graczy. Co więcej, roślinność reaguje na podmuchy wiatru tak daleko, jak sięga wzrok Geralta.

Trawa i krzewy jeszcze nigdy nie wyglądały w Wiedźminie 2 tak ładnie

Wyniki prac EatChildrena możecie podziwiać na udostępnionych przez niego obrazkach z gry oraz w filmiku załączonym w wiadomości. Instrukcję wgrania modyfikacji, wraz z autorskimi wskazówkami, znajdziecie w paczce z głównym plikiem.

Przy okazji warto wspomnieć o innej znaczącej modyfikacji przygotowanej przez jednego z twórców gry – Andrzeja Kwiatkowskiego. W przeciwieństwie do omawianego dzisiaj moda, Full Combat Rebalance (spolszczenie) zupełnie przebudował mechanikę rozgrywki. Prace nad nim nie skończyły się zaraz po publikacji. Doczekaliśmy się także aktualizacji – listę najciekawszych zmian zamieściliśmy w tym newsie. Zapewne w przyszłości ukaże się więcej interesujących modyfikacji do gry Wiedźmin 2. Nie tak dawno doszło do wydania narzędzi edytorskich REDkit, co powinno zaowocować kolejnymi fanowskimi pracami. Co więcej, sami możecie spróbować swoich sił jako modder, pobierając przygotowany przez pracowników studia CD Projekt RED edytor.