Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2013, 09:02

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Incognita - taktyczną turówkę od autorów Mark of the Ninja i Don't Starve

Znane z serii Shank oraz gier Mark of the Ninja i Don’t Starve studio Klei Entertainment zapowiedziało taktyczną turówkę Incognita. Pokierujemy w niej oddziałem szpiegów wykradających dane z dobrze strzeżonych budynków.

Wersja beta gry zadebiutuje za kilka miesięcy. - Zapowiedziano Incognita - taktyczną turówkę od autorów Mark of the Ninja i Don't Starve - wiadomość - 2013-07-03
Wersja beta gry zadebiutuje za kilka miesięcy.
Incognita:
  • Studio: Klei Entertainment
  • Platforma: PC
  • Data premiery: w tym roku wersja beta

Studio Klei Entertainment jest obecnie na fali, dzięki ciepłemu przyjęciu gier Mark of the Ninja oraz Don’t Starve. Zespół nie zamierza jednak spoczywać na laurach i właśnie ujawnił swój kolejny projekt. Okazała się nim turowa taktyczna strategia zatytułowana Incognita.

W grze pokierujemy niewielkim oddziałem szpiegów, którzy będą włamywali się do najlepiej strzeżonych miejsc na Ziemi i kradli tajne dane. Autorzy chcą, aby profesja bohaterów znalazła odbicie w mechanizmach rozgrywki. Dlatego kluczową rolę w odnoszeniu zwycięstw odegra pozyskiwanie informacji, a nie właściwie ustawianie podwładnych na mapie.

  1. Incognita - oficjalna strona gry

W Incognita dowodzony przez nas oddział nie będzie zbyt potężny i rzadko kiedy przetrwa bezpośrednią konfrontację z dobrze uzbrojonymi służbami bezpieczeństwa. Skuteczne wypełnianie celów misji wymagać ma więc dużej dozy sprytu. Będziemy musieli włamywać się do systemów bezpieczeństwa, manipulować kamerami i wykorzystywać wszystkie dostępne metody w celu odkrycia lokalizacji nieprzyjaciół. W ten sposób zapewnimy sobie przewagę, która ostatecznie umożliwi nam zwycięstwo lub ominięcie przeciwników.

Jeśli zostaniemy zaskoczeni przez strażników, to prawdopodobnie przypłacimy własną niefrasobliwość śmiercią członków oddziału. Wzorem XCOM: Enemy Unknown zgony bohaterów będą ostateczne i nie pojawi się jakakolwiek możliwość ich wskrzeszenia po misji. Atmosferę niepewności zapewni system linii wzroku, dzięki któremu zobaczymy tylko to, co widzą agenci. Układ poziomów generowany będzie losowo. Tym samym na nic zdadzą się próby zapamiętania lokalizacji wrogów z poprzedniego podejścia.

Na tym kończą się ujawnione do tej pory informacje na temat Incognita. W planach jest obecnie jedynie wersja pecetowa. Gra zadebiutuje wpierw na systemach Windows, a potem ukażą się edycje na OSX i Linuksa. Na razie nieznana jest data premiery. Klei Entertainment zamierza jednak za kilka miesięcy udostępnić wersję beta. Wzorem Don’t Starve autorzy chcą zrobić użytek z wrażeń i sugestii samych graczy w celu ulepszenia projektu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej