Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2013, 11:50

autor: Adrian Werner

Sonic: Lost World - pierwsze konkrety i zwiastun

Firma Sega ujawniła pierwsze konkretny na temat gry Sonic: Lost World. Informacjom o zmianach w rozgrywce towarzyszy zwiastun.

Kilka tygodni temu firmy Sega i Nintendo ogłosiły, że podpisały umowę, w ramach której konsole drugiego z tych koncernów otrzymają na wyłączność trzy gry z błękitnym jeżem. Ujawniono wtedy, że jednym z tych tytułów będzie Sonic: Lost Worlds. Dopiero teraz jednak otrzymaliśmy pierwsze konkretne informacje na temat tej produkcji.

Gra ma zaoferować nietypowe podejście do projektowania poziomów, które połączy mechanizmy dwuwymiarowych i trójwymiarowych platformówek w sposób przywołujący na myśl serię Super Mario Galaxy. Większość map będzie miała postać abstrakcyjnych wysp dryfujących w powietrzu. Na niektórych ich sekcjach otrzymamy możliwość swobodnej eksploracji świata, podczas gdy inne fragmenty zmuszą nas wyłącznie do pędzenia w prawą stronę ekranu.

Poziomy mają mieć postać zawieszonych w powietrzu abstrakcyjnych wysp. - Sonic: Lost World - pierwsze konkrety i zwiastun - wiadomość - 2013-05-30
Poziomy mają mieć postać zawieszonych w powietrzu abstrakcyjnych wysp.

Celem autorów jest dostarczenie poziomów mocno odbiegających od tego, do czego przyzwyczaiły nas poprzednie odsłony cyklu. O ile wcześniejsze gry z serii oferowały w miarę realistyczne lokacje, tak w Sonic: Lost Worlds mapy powstają wyłącznie po to, aby dobrze się w nie grało. Ma to zapewnić również większą różnorodność wrażeń w obrębie jednej lokacji.

Pewne zmiany zajdą również w mechanizmach rozgrywki. Gracze wreszcie otrzymają sporą kontrolę nad tempem poruszania się Sonica i będą mogli w miarę potrzeby zwalniać lub przyśpieszać. Pojawią się również delikatne elementy parkouru. W poprzednich odsłonach zderzenie z przeszkodą powodowało natychmiastowe zatrzymanie postaci. Natomiast w Lost Worlds będziemy mogli przytrzymać odpowiedni przycisk i spowodować tym samym płynne pokonanie zagradzającego drogę obiektu. Aktywacja tej umiejętności spowoduje jednak pewną bezwładność bohatera, co może okazać się ryzykowane.

Fabuła gry będzie tradycyjnie bardzo prosta. Podczas pościgu za złym doktorem Eggmanem Sonic natknie się na tajemniczą lewitującą wyspę. Jej terytorium kontrolować ma szóstka łotrów i naszym zdaniem będzie oczywiście rozprawienie się z nimi. Co ciekawe, tym razem jedyną w pełni grywalna postacią będzie sam błękitny jeż.

Sonic: Lost Worlds ukaże się pod koniec roku, wyłącznie na konsole Nintendo 3DS i Wii U. Druga z tych wersji pozwoli na wspólną zabawę dwóm graczom. Jeden z nich kontrolować ma Sonica na telewizorze, podczas gdy drugi użyje tabletu do wspierania kolegi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej