Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 maja 2013, 10:41

autor: Łukasz Szliselman

Hellraid z systemem Mistrza Gry

Hellraid, pierwszoosobowa gra akcji z naciskiem na współpracę od studia Techland, będzie korzystała z autorskiego systemu Mistrza Gry. Ma on urozmaicić zabawę, m.in. zmieniając rozmieszczenie celów misji, liczbę i rodzaj przeciwników oraz stawiając przed graczami zróżnicowane wyzwania. Twórcy liczą, że dzięki temu wielokrotne odwiedzanie tych samych lokacji będzie niezmiennie ciekawe.

W Hellraid skrzyżujemy ostrza z klasycznymi przedstawicielami gatunku fantasy

Wrocławskie studio Techland coraz śmielej poczyna sobie na rynku gier. Po sukcesie marki Dead Island ekipa bynajmniej nie spoczęła na laurach, lecz zajęła się tworzeniem nowych, bardzo obiecujących tytułów. Jednym z nich jest Hellraid, czyli, jak sami twórcy określają, pierwszoosobowy kooperacyjny slasher. Gdyby Dark Messiah of Might and Magic i Dead Island miały dziecko, niewątpliwie wyglądałoby ono kropka w kropkę jak Hellraid.

Raz ogniem...

Sporo już wiemy na temat samej gry, ale Techland wciąż sypie asami z rękawa. Hellraid skorzysta z systemu nazwanego Mistrz Gry, inspirowanego stołowymi RPG-ami. W gruncie rzeczy jego rola sprowadzi się do urozmaicenia przebiegu rozgrywki. Zabawa w Hellraid toczyć się ma na oddzielnych poziomach, połączonych ze sobą siecią portali. Każdy z nich da się rozegrać nieskończenie wiele razy – i tu wkracza do akcji Mistrz Gry. To on sprawi, że każdorazowa wizyta w danej lokacji przybierze odmienny wygląd – cele misji znajdą się w innych miejscach, zmieni się również liczba i rodzaj przeciwników. Do obowiązków Mistrza Gry należeć ma także dobieranie wyzwań stawianych przed graczami oraz nagradzanie najlepszych. System ten sprawdza się podobnie zarówno w trybie kooperacji z udziałem czwórki graczy, jak i w zabawie solowej.

...a raz mieczem...

W grze wystąpi czterech bohaterów reprezentujących klasyczne role: wojownik, mag, paladyn i łotrzyk. Otrzymają oni po trzy drzewka rozwoju, po których wespną się na szczyt swoich możliwości. Usprawnieniu skuteczności bojowej postaci służyć ma także system tworzenia broni. Ponadto oręż i zbroję będzie się dało nabyć w występujących w grze sklepach, odkupić od innych graczy lub znaleźć na polu bitwy.

Techland nie mówi otwarcie, ile czasu zajmie ukończenie głównego wątku Hellraid, ale zapewnia, że dzięki Mistrzowi Gry jednorazowe przejście produkcji to dopiero początek zabawy. Tytuł trafi do sklepów jeszcze w tym roku w wersji na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.

...potwory tnę i sieczę