Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2013, 13:12

autor: Adrian Werner

Theme Park Studio - symulator konstrukcji lunaparku osiągnął sukces na Kickstarterze

Kickstarter Theme Park Studio osiągnął cel minimalny. Projekt umożliwi skonstruowanie, a następnie przetestowanie własnego wesołego miasteczka.

Po trwającej cztery tygodnie zbiórce, Kickstarter projektu Theme Park Studio wreszcie przekroczył cel minimalny w wysokości 80 tysięcy dolarów. Do końca akcji pozostały jeszcze trzy dni, więc zgromadzoną sumę zapewne uda się jeszcze podwyższyć. Produkcja pozwoli na skonstruowanie własnego wirtualnego lunaparku i ukaże się włącznie na pecety. Premiera zaplanowana została na wrzesień tego roku.

  1. Theme Park Studio – strona Kickstartera
  2. Theme Park Studio – strona oficjalna gry

Theme Park Studio zapowiadane jest jako symulacja oferująca potężny zestaw narzędzi, który umożliwi graczom zaprojektowanie własnych lunaparków oraz kolejek górskich. Zabawę rozpoczniemy od wykreowania mapy. Ukształtujemy jej teren i zapełnimy go jeziorami, rzekami, lasami oraz górami. Następnie zajmiemy się budową samego wesołego miasteczka.

Autorzy chwalą się, że interfejs będzie prosty w obsłudze i wyręczy gracza w wielu aspektach, takich jak np. odpowiednie ukształtowanie dróg między dwoma punktami. Najbardziej rozbudowanym elementem Theme Park Studio ma być edytor kolejek górskich. Ręcznie ustalimy ich kształt, wliczając to każdy zakręt i wzniesienie, a następnie wzbogacimy je dodatkowymi atrakcjami. Wszystkim tym będzie rządził zaawansowany silnik fizyczny, który realistycznie odtworzy siły, jakie oddziaływają na wagoniki i tory w prawdziwych kolejkach górskich.

Theme Park Studio umożliwi również budowę restauracji, sklepików z prezentami, toalet i innych budynków niezbędnych w lunaparku. Na samym końcu, gdy już wszystko będzie gotowe, otworzymy wrota przed gośćmi. Pojawi się też opcja wcielenia się w jednego z odwiedzających i osobistego sprawdzenia wszystkich atrakcji. Nie zabraknie też możliwości załadowania wesołych miasteczek autorstwa innych użytkowników.

Niestety, w dniu premiery Theme Park Studio nie zaoferuje żadnego systemu ekonomicznego. Gracze zajmą się więc jedynie konstrukcją lunaparku, a nie zarządzaniem nim, zarabianiem pieniędzy oraz inwestowaniem w nowe atrakcje. Twórcy chcą jednak wprowadzić te elementy w późniejszej aktualizacji lub dodatku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej