Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 maja 2013, 09:50

autor: Bartosz Woldański

World of Warcraft uszczuplony o przeszło milion subskrybentów

Koncern Activision Blizzard poinformował, że World of Warcraft, najpopularniejszy MMORPG z abonamentem na rynku, stracił ponad milion subskrybentów. Obecnie gra liczy 8,3 miliona aktywnych graczy, co i tak jest ciągle wynikiem godnym pozazdroszczenia.

World of Warcraft pozostaje bezsprzecznie królem gier MMO na rynku - World of Warcraft uszczuplony o przeszło milion subskrybentów - wiadomość - 2013-05-09
World of Warcraft pozostaje bezsprzecznie królem gier MMO na rynku

Według raportu finansowego koncernu Acitivision gra World of Warcraft w ciągu pierwszego kwartału, zakończonego 31 marca, straciła około 1,3 miliona aktywnych użytkowników. Obecna liczba graczy wynosi mniej więcej 8,3 miliona. Zdaniem Bobby’ego Koticka, prezesa firmy, spadek, który dotyczy głównie rynku wschodniego oraz w mniejszym stopniu – zachodniego, wywołuje trochę obaw, ale nie zmienia to faktu, że ten wynik czyni z gry nadal najpopularniejszą produkcję MMO z miesięcznym abonamentem.

Pandom w świecie WOW-a nie grozi jeszcze wyginięcie - World of Warcraft uszczuplony o przeszło milion subskrybentów - wiadomość - 2013-05-09
Pandom w świecie WOW-a nie grozi jeszcze wyginięcie

To nie pierwszy raz, gdy z regularnego opłacania abonamentu rezygnuje aż tyle osób. Latem zeszłego roku, jeszcze przed premierą Mists of Pandaria, ostatniego z dodatków do World of Warcraft, subskrypcję przerwało również ponad milion graczy. Wystarczyło jednak kilka miesięcy, by liczba osób wzrosła do przeszło 10 milionów. Według ostatnich doniesień, podsumowujących 2012 rok, subskrybentów w popularnym MMORPG-u było ok. 9,6 miliona. W najlepszych czasach przypadających na 2010 rok, World of Warcraft mógł się poszczycić przeszło 12 milionami graczy.

W ubiegłym roku gra obchodziła ósmą rocznicę – jest to jedyny taki tytuł na rynku, który przez tyle lat potrafił utrzymać uwagę milionów użytkowników regularnie opłacających abonament. Dotychczas doczekaliśmy się czterech rozbudowanych dodatków: The Burning Crusade, Cataclysm, Wrath of the Lich King oraz wydanego 25 września 2012 roku Mists of Pandaria. Chociaż hegemonia World of Warcraft ma nie tylko wzloty, ale też upadki, to gracze nadal mogą spodziewać się regularnych aktualizacji, a o pustkach na serwerach jeszcze prawdopodobnie bardzo długo nie usłyszymy. Jak podkreśla Kotick, priorytetami koncernu nadal są ostrożne inwestycje oraz odpowiednie zarządzanie kosztami.

World of Warcraft uszczuplony o przeszło milion subskrybentów - ilustracja #4Gra World of Warcraft debiutowała w 2004 roku, wzbudzając ogromne zainteresowanie wśród graczy, które utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie – czego dowodem jest nadal ogromna liczba subskrybentów.

Warto wspomnieć, że powstaje obraz kinowy, który został zapowiedziany już w 2006 roku. Pomimo upływu lat nadal niewiele wiadomo o tej filmowej adaptacji gry. Ostatnio Thomas Tull, szef wytwórni Legendary Pictures, zdradził, że wkrótce pojawi się więcej informacji na ten temat. Z dotychczasowych wieści wynika, że za efekty specjalne ma odpowiadać Bill Westenhofer (otrzymał Oscara za Złoty kompas i Życie Pi), a reżyserem będzie Duncan Jones, znany z Kodu nieśmiertelności czy Moon. Przypuszcza się, że na konwencie BlizzCon, odbywającym się w dniach 8-9 listopada tego roku, dowiemy się więcej szczegółów.