Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 maja 2013, 11:09

autor: Adrian Werner

Blade Symphony - duchowy spadkobierca Jedi Academy trafił do sprzedaży na Steam Early Access

Do sprzedaży na Steam Early Access trafiła wczesna wersja Blade Symphony. Jest to nastawiona na tryb multiplayer gra szermiercza inspirowana rozwiązaniami z Jedi Outcast i Jedi Academy. Za projektem stoi zespół odpowiedzialny za popularnego moda Dystopia.

Kilka tygodni temu ruszyła usługa Steam Early Access, która pozwala kupować po obniżonej cenie gry wciąż znajdujące się w produkcji. W ten sposób gracze uzyskują dostęp do wczesnych wersji testowych, a twórcy otrzymują dodatkowe środki. Do sporej listy dostępnych tytułów właśnie dołączyło Blade Symphony, czyli sieciowa gra akcji koncentrująca się na pojedynkach szermierczych z innymi graczami.

  1. Blade Symphony na Steam Early Access
  2. Blade Symphony – strona oficjalna gry

Wczesna wersja gry kosztuje 13,99 euro, czyli w przeliczeniu około 58 złotych. Blade Symphony powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i jest pierwszym komercyjnym projektem niezależnego studia Puny Human Games. Założyli je ludzie, którzy wcześniej stworzyli świetnego moda Dystopia do Half-Life 2.

Blade Symphony oferuje tryb szkoleniowy, w którym możemy zmierzyć się ze sztuczną inteligencją, ale sercem gry są sieciowe pojedynki z innymi graczami. Autorzy przygotowali rozbudowany system walki stanowiący twórcze rozwinięcie rozwiązań z Jedi Outcast i Jedi Academy. Kontrolując wojownika możemy przełączać się między trzema stylami walki – szybkim, ciężkim i zbalansowanym. Każdy z nich posiada odmienne rodzaje ataków oraz wpływa na siłę parowania. Przykładowo, styl ciężki skutkuje powolnymi ruchami, ale podczas parowania wygra konfrontacje z ostrzem szybkim lub zbalansowanym. Postacie graczy mogą również wykonywać ataki w powietrzu, za co odpowiedzialny jest czwarty styl aktywowany automatycznie.

Na techniki walki wpływa też wybrany oręż. Zabawę zaczynamy z trzema mieczami – służącą do zadawania najcięższych obrażeń kataną, premiującym cierpliwości i atakowanie w konkretne punkty rapierem oraz stawiającym na szybkość chińskim mieczem Jian. Obecnie do wyboru są trzy postacie – każda specjalizująca się w innym stylu walki. Pojedynkami rządzi silnik fizyczny, który oblicza wszystkie ruchy mieczy. Zwycięstwa nagradzane są punktami, które możemy wydać na zakup nowych wdzianek oraz mieczy. Wszystkie te przedmioty posiadają jedynie funkcje kosmetyczne i nie mają żadnego wpływu na możliwości bojowe postaci.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej