Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 kwietnia 2013, 16:00

autor: Michał Marian

Przegląd MMO (26/04/2013) - m.in. Camelot Unchained, Guild Wars 2, Lineage II i The Elder Scrolls Online

W dzisiejszym Przeglądzie MMO omawiamy m.in. szanse Kickstartera Camelot Unchained, kolejną aktualizację do Guild Wars 2, premierę polskiej wersji Lineage II oraz najnowsze informacje na temat The Elder Scrolls Online.

Witamy w kolejnej odsłonie cyklu poświęconego w całości tematyce gier MMO. Dowiecie się z niego wszystkiego o ostatnich nowinkach i wydarzeniach ze światów najpopularniejszych produkcji. Jeśli chcecie wiedzieć dokładnie co dzieje się lub dziać się będzie wokół waszego ulubionego tytułu, to znaleźliście się w odpowiednim miejscu. Dziś w Przeglądzie MMO oceniamy szanse Kickstartera Camelot Unchained, analizujemy kolejną aktualizację do Guild Wars 2, podsumowujemy start polskiej wersji Lineage II oraz przyglądamy się najnowszym informacjom o The Elder Scrolls Online. Ponadto wspominamy o takich grach jak Darkfall Unholy Wars, Dragon Nest 2, Grimlands, Lords of the Rings Online i Neverwinter.

Camelot Unchained

Kilka następnych dni będzie swoistym „być albo nie być” dla członków studia City State Entertainment. Ich kampania w serwisie Kickstarter, wbrew wcześniejszym oczekiwaniom, nie cieszy się nadzwyczajną popularnością. Co więcej, pojawiły się głosy mówiące, że Camelot Unchained może w ogóle nie powstać. Obecnie deweloperzy posiadają na swoim koncie niespełna 1,5 miliona dolarów (ich minimum wynosi 2 miliony), zaś do końca zbiórki pozostało mniej niż 7 dni. Czy uda im się osiągnąć zamierzony cel? Szanse wciąż są spore - większość akcji kickstarterowych odnotowuje zwiększony ruch zwłaszcza w ciągu ostatnich kilku godzin trwania.

Twórcy rozpoczęli przysłowiowy wyścig z czasem i raz za razem publikują kolejne materiały wideo prezentujące wybrane aspekty gry. Pozostajemy więc dobrej myśli – Camelot Unchained może i wydaje się być produkcją niszową, lecz niewątpliwie posiada ogromny potencjał, a w pewnych kręgach jest wręcz skazany na sukces. Poniżej prezentujemy krótki film obrazujący prototypowy system budowy w Camelot Unchained.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Camelot Unchained
  2. Oficjalna akcja Kickstarterowa gry Camelot Unchained

Guild Wars 2

Zwieńczenie cyklu aktualizacji Flame and Frost zadebiutuje 30 kwietnia. Retribution będzie niewątpliwie najciekawszą ze wszystkich dotychczasowych odsłon serii. Uaktualnienie wprowadzi bowiem, oprócz zwieńczenia Żyjącej Opowieści, szereg nowości w rozgrywkach sPvP oraz WvW. Deweloperzy ze studia ArenaNet postanowili powrócić do realizacji swojego początkowego zamierzenia, czyli przekształcenia Guild Wars 2 w pełnoprawny esport. Gracze w końcu doczekali się nadejścia opcji obserwatora oraz, co ważniejsze, możliwości tworzenia i konfigurowania własnych aren do PvP. Póki co, oba elementy wciąż pozostają w fazie beta-testów, lecz twórcy zdecydowali się odsłonić wszystkie karty zawczasu i opublikowali szczegółowy opis dotyczący nowej zawartości.

Dedykowane areny są w świecie Tyrii zupełną nowością. Do tej pory gracze wszystkie taktyki musieli przygotowywać „na sucho”, zaś ich skuteczność sprawdzało się dopiero podczas starć turniejowych. Co więc się zmieni wraz z premierą Retribution? Wszyscy chętni będą mogli (oczywiście dopiero po zakończeniu testów) nabyć, za pomocą wbudowanego w klient sklepiku, specjalne zestawy umożliwiające utworzenie prywatnej areny. Za ich pomocą zaprojektujemy „swoje własne miejsce na ziemi”, które będziemy mogli niemal dowolnie skonfigurować. Prócz nazwy i hasła, będziemy mogli ustawić na nim także m.in. limit czasu, punktów, rozmiar drużyn, czas odradzania się, auto balans oraz mapę. Wszystkie gildie aspirujące do miana najlepszych w PvP będą w końcu miały okazję stworzyć sobie godne miejsce do ćwiczeń. Więcej szczegółów na temat dedykowanych aren znajdziecie w opracowaniu przygotowanym przez twórców. Dostępne jest ono pod tym adresem.

Wprowadzenie opcji obserwatora to niewątpliwie poważny krok deweloperów w stronę wspomnianego już esportu. Wszyscy ci, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Guild Wars 2 tuż po premierze na pewno pamiętają jak wielki nacisk na ten aspekt rozgrywki kładli członkowie ArenaNet na samym początku. Z czasem temat ucichł i choć mogłoby się wydawać, że twórcy dali sobie z tym pomysłem spokój, to lista nowej zawartości w Retribution wyraźnie temu przeczy. Tryb obserwatora będzie umożliwiał oglądanie toczonych starć PvP osobom postronnym. Będzie to świetna okazja dla wszystkich nowicjuszy, by nauczyć się podstaw i podpatrzeć kilka zagrań u bardziej doświadczonych graczy. Widzowie będą mogli nie tylko przyglądać się samym pojedynkom, lecz zerkną też w ekwipunek używany przez walczących. Poza tym, możliwość dowolnego śledzenia potyczek w połączeniu z dedykowanymi arenami, stanowi doskonałe narzędzie do organizacji i transmisji prywatnych turniejów. Autorzy liczą, że uda im się w ten sposób pchnąć w ruch wielką machinę streamową, która przysporzy ich grze jeszcze więcej popularności. Szczegółowo na temat trybu obserwatora przeczytacie w tym miejscu.

Kilka nowości ma również pojawić się w trybie WvW. Po 30 kwietnia wszyscy członkowie gildii będą mogli wyruszyć na pole walki przyozdobieni w sztandary z własnymi barwami. Co więcej, tworzone wówczas machiny oblężnicze także będą posiadały odpowiednie herby i oznakowania. Tym samym dotychczasowe starcia pomiędzy serwerami nabiorą dodatkowego smaczku i charakteru – gracze będą walczyć nie tylko ku chwale swojego świata, lecz także gildii. Nie zabraknie też nowych umiejętności z sektora WvW. Nasze postacie będą mogły wyspecjalizować się w korzystaniu ze sprzętu bojowego oraz w zabijaniu NPC pilnujących zabudowań.

Zwyczajowo, wraz z premierą Retribution, opublikowany zostanie także obszerny wykaz drobnych zmian i modyfikacji w kliencie gry. Twórcy na pewno dokonają kolejnych prób zbalansowania występujących w Guild Wars 2 klas i umiejętności, oraz poprawią szereg wykrytych wcześniej błędów.

Przy okazji przypominamy, że jeszcze tylko do jutra trwa promocja, w ramach której możemy nabyć dowolną cyfrową edycję gry 30% taniej. Chętni powinni pośpiesznie udać się pod ten adres.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Guild Wars 2

Lineage II

We wtorek, tj. 23 kwietnia, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wystartował oficjalny polski serwer Lineage II. Pierwsi gracze (a dokładniej 300 szczęśliwców) zostali wpuszczeni na Lilith punktualnie o godzinie 15:00. Całość przebiegła, ku uciesze fanów i administracji, bez najmniejszych problemów. Członkowie firmy Innova, europejskiego wydawcy tytułu, byli bardzo zajęci - nieustannie przywoływali nowe fale potworów, niezbędnych do wypełniania początkowych zadań. To niewątpliwie duży sukces, szczególnie zważywszy na kiepskie początki poprzedniego dużego projektu rosyjskiego przedsiębiorstwa – europejskiego serwera Core.

Choć starano się za wszelką cenę wyrównać szanse wszystkich rozpoczynających grę na Lilith (więcej informacji na ten temat znajdziecie w poprzednim Przeglądzie), garstka doświadczonych graczy po raz kolejny udowodniła, że „chcieć to móc”. Pierwsze 85 poziomy pojawiły się na serwerze po niespełna 18 godzinach od startu. Ekipa (klan FikaszToZnikasz), która tak szybko pokonała magiczną barierę i „przebudziła” swoje postacie, wykorzystała w tym celu, prócz oczywiście dogłębnej znajomości mechaniki gry, raid bossy, które, choć na początku były niedostępne, zaczęły pojawiać się na serwerze około godziny 5 rano. Rekordziści odebrali już zasłużone gratulacje od przedstawicieli Innovy.

Jeśli ktoś jeszcze nie zaczął swojej przygody na Lilith, a zamierza to zrobić w najbliższym czasie, powinien najpierw zarejestrować się na oficjalnej stronie polskiej wersji Lineage II, zaś potem pobrać niespełna 6,5 GB klient gry.

  1. Oficjalna strona internetowa polskiej wersji Lineage II

The Elder Scrolls Online

Po ostatnim przecieku na temat najnowszej produkcji studia ZeniMax Online, deweloperzy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie ujawnić kolejną porcję informacji na temat sieciowego następcy Skyrim. W opublikowanej ostatnio sesji Q&A autorzy odpowiedzieli na serię pytań fanów dotyczących trybu PvP w nadchodzącym The Elder Scrolls Online.

Niewątpliwie najciekawszymi kwestiami przewijającymi się wśród przekazanych materiałów są twierdze oraz proces ich oblężenia. W grze pojawią się dodatkowe struktury, takie jak tartaki, farmy i kopalnie, które będą miały realny wpływ na sytuację na polu bitwy. Ich głównym zadaniem jest umacnianie pozycji obrońców zamku, zwiększanie wytrzymałości bram, murów i strażników. Jeśli jednak strona atakująca zdecyduje się najpierw zająć okoliczne tereny, w ten sposób będzie w stanie skutecznie osłabić pozycję defensywy. Gra na pewno jest warta świeczki, gdyż jak zapowiadają autorzy, sojusz wchodzący w posiadanie danego terytorium, uzyska z tego tytułu wiele, nieznanych jeszcze, benefitów.

Część zainteresowanych pytała deweloperów o różnicę pomiędzy zdobywaniem doświadczenia poprzez tryb PvE a PvP. Jeśli wierzyć ich odpowiedziom, gracze będą mogli z powodzeniem awansować na kolejne poziomy niezależnie od obranej drogi. W najnowszym The Elder Scrolls pojawi się również system rankingowy, który pozwoli wyłonić najlepszych graczy w PvP. Twórcy obiecują, że na czołówkę czekać będą specjalne zbroje, bronie, tytuły i umiejętności. Więcej szczegółow na temat ujawnionych przez ZeniMax Online informacji znajdziecie w przygotowanej przez nas wiadomości.

  1. Oficjalna strona internetowa gry The Elder Scrolls Online

Darkfall Unholy Wars

Kontynuacja Darkfall Online jest pierwszą produkcją MMO, która rozpoczęła sprzedaż subskrypcji poprzez serwis Steam. Od teraz gracze będą mogli dowolnie zarządzać opłatami abonamentowymi swoich ulubionych gier poprzez należącą do firmy Valve platformę dystrybucji cyfrowej. Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że oferta tytułów korzystających z tej opcji płatności będzie dynamicznie i regularnie poszerzana. Więcej informacji na ten temat znajdziecie pod tym adresem.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Darkfall Unholy Wars

Dragon Nest 2

Wywodzące się z Korei studio Eyedentity Games oficjalnie zapowiedziało, że rozpoczęło pracę nad kontynuacją serii Dragon Nest. Druga odsłona gry ma przynieść nie tylko otwarty świat, lecz także spore zmiany w mechanice rozgrywki. Jednocześnie twórcy obiecują, że najlepsze elementy pierwowzoru pozostaną niezmienne. Tytuł ma trafić na rynek dopiero w 2015 roku. Zainteresowanych tematem odsyłamy do przygotowanej przez nas z tej okazji wiadomości.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Dragon Nest

Grimlands

Produkcja polskiego studia Drago Entertainment odniosła sromotną porażkę w serwisie Kickstarter. Krakowskim deweloperom udało się zebrać zaladwie mały procent wymaganej kwoty (bagatela 650 tysięcy dolarów). Choć początkowo zapowiadano, że prowadzona zbiórka pieniędzy była ostatnią deską ratunku dla Grimlands, to producenci nie mają zamiaru się poddawać i marnować ostatnich kilku lat swojej pracy. Przedstawiciele studia zdradzili, że kontaktowali się niedawno z kilkoma inwestorami zainteresowanymi ich tytułem. Przyszłość rodzimej produkcji nie jest jeszcze pewna, lecz przekazane wiadomości pozwalają optymistycznie spoglądać w przyszłość.

  1. Oficjalna strona internetowa studia Drago Entertainment

Lord of the Rings Online

Studio Turbine zapowiedziało jesienne nadejście kolejnego rozszerzenia gry Lord of the Rings Online, zatytułowanego Helm’s Deep. Uniwersum Śródziemia niebawem wzbogaci się o m.in. tytułową walkę o Helmowy Jar, nowe obszary zachodniego Rohanu, kontynuację głównej linii fabularnej oraz zwiększony limit poziomu, który zostanie podniesiony z 85 do 95. Więcej informacji na temat najnowszego dodatku znajdziecie pod tym adresem.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Lord of The Rings Online

Neverwinter

Pierwsze otwarte beta-testy najnowszej produkcji MMO osadzonej w świecie Dungeons & Dragons zostały już oficjalnie rozpoczęte. Wczoraj do gry zasiedli posiadacze najdroższego pakietu fundatorskiego – Hero of the North. Jutro przyjdzie kolej na właścicieli opcji Guardian of Neverwinter, zaś wszyscy pozostali do zabawy przyłączą się ostatecznie 30 kwietnia o 18:00. Jeśli nie chcemy stracić żadnej cennej chwili, powinniśmy zawczasu pobrać klient gry. Można tego dokonać pod tym adresem.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Neverwinter