Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 kwietnia 2013, 11:01

autor: Bartosz Woldański

GRID 2 – wymagania sprzętowe wersji PC

Poznaliśmy minimalne i zalecane wymagania sprzętowe GRID 2 – gry wyścigowej tworzonej w studiu Codemasters Software. Premiery tytułu należy spodziewać się pod koniec maja bieżącego roku na PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.

Na PC możemy spodziewać się jeszcze ładniejszej szaty graficznej

W serwisie Steam udostępniono na przeszło miesiąc przed premierą wymagania sprzętowe pecetowej wersji GRID 2, kontynuacji Race Driver: GRID z 2008 roku. Poznaliśmy zarówno minimalną, potrzebną w ogóle do uruchomienia gry, jak i rekomendowaną konfigurację sprzętową, pozwalającą cieszyć się z płynnej rozgrywki w wyższych ustawieniach graficznych. Ujawniono też rozbudowaną listę kart grafiki, jakie produkcja będzie wspierać. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Core 2 Duo 2.4 GHz lub Athlon X2 5400+
  • Pamięć operacyjna: 2 GB
  • Karta grafiki: HD Graphics 3000, Radeon HD 2600, GeForce 8600
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 15 GB wolnego miejsca
  • System operacyjny: Windows Vista, 7, 8
  • Inne: wsparcie dla bibliotek DirectX 11, wymagane połączenie z Internetem w celu aktywacji gry w usłudze Steam

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Core i7 lub Bulldozer
  • Pamięć operacyjna: 4 GB
  • Karta grafiki: HD Graphics 5200, Radeon HD 6000, GeForce GTX 500 (seria) z minimum 1 GB pamięci
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX
  • Dysk twardy: 15 GB wolnego miejsca
  • System operacyjny: Windows Vista (64-bit), 7 (64-bit), 8 (64-bit)
  • Inne: wsparcie dla bibliotek DirectX 11, wymagane połączenie z Internetem w celu aktywacji gry w usłudze Steam

Obsługiwane karty grafiki: HD Graphics 3000, HD Graphics 4000, HD Graphics 5200; Radeon HD 2600 lub lepsza, Radeon HD 3650 lub lepsza, Radeon HD 4550 lub lepsza, Radeon HD 5000 (seria), Radeon HD 6000 (seria), Radeon HD 7000 (seria); GeForce 8600 lub lepsza, GeForce 9500 lub lepsza, GeForce GTX 220 lub lepsza, GeForce GTX 400 (seria), GeForce GTX 500 (seria), GeForce GTX 600 (seria), Fusion A8 lub lepsza.

Jak łatwo zauważyć, wymagania GRID 2 nie należą do najwyższych, szczególnie minimalna konfiguracja sprzętowa powinna zadowolić osoby mające komputery o słabszych podzespołach. Ponadto tytuł dołącza do gier, których nie uruchomimy na systemie operacyjnym Windows XP, co powoli staje się standardem. Z kolei wymagania zalecane są stosunkowo rozsądne – z pewnością ucieszy „sprzętowców” fakt wsparcia DirectX-a 11, można zatem spodziewać się nieco bardziej zaawansowanej technologicznie grafiki na pecetach. Ale żeby ujrzeć ją w pełnej krasie, potrzebny będzie zauważalnie mocniejszy sprzęt. Lepsza oprawa wizualna to zasługa ulepszonej wersji silnika EGO.

W GRID 2 zagramy nawet na sprzęcie sprzed kilku lat

Premiera gry GRID 2 na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3 odbędzie się 28 maja (USA) i 31 maja (Europa) 2013 roku. W Polsce ukaże się nakładem firmy CDP.pl w rodzimej wersji językowej (dubbing), o czym więcej przeczytacie w tym newsie. Cena detaliczna została ustalona na poziomie 139,90 zł (PC) i 219,90 zł (konsole). Zamówienia przedpremierowe możecie składać również w Sklepie Gry-OnLine:

Codemasters Software dostarczy graczom w GRID 2 tryb kariery na przynajmniej 30 godzin, a do tego rozbudowany multiplayer z dużym naciskiem na funkcje społecznościowe, rozszerzony o nowe rodzaje zabawy. Próbki tego, czego możemy spodziewać się po grze, zobaczycie między innymi na ponad 20-minutowym gameplayu. Twórcy zachowają większość podstawowych elementów z poprzedniej części, nie zabraknie zróżnicowanych tras czy dużej liczby licencjonowanych samochodów. Ponadto nadal stawia się na zręcznościowy model jazdy, włącznie z możliwością cofania czasu. Najbardziej kontrowersyjną zmianą w GRID 2 jest brak kamery zza kierownicy – wyjaśnienia „Mistrzów kodu” znajdziecie tutaj.