Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 kwietnia 2013, 13:05

autor: Adrian Werner

Deathfire - twórca Realms of Arkania pracuje nad nowym oldskulowym cRPG

Guido Henkel, czyli producent Planescape: Torment i projektant serii Realms of Arkania, pracuje nad nowym cRPG zatytułowanym Deathfire. Gra zaoferuje widok FPP i skokowy system ruchu.

Kreacja bohatera. - Deathfire - twórca Realms of Arkania pracuje nad nowym oldskulowym cRPG - wiadomość - 2013-04-18
Kreacja bohatera.

Niemiecki projektant Guido Henkel, który brał udział w produkcji m.in. Planescape: Torment i serii Realms of Arkania, pracuje nad nową grą RPG zatytułowaną Deathfire. Akcja w niej ukazana zostanie z perspektywy pierwszej osoby, a grafikę wygeneruje silnik Unity.

  1. Guido Henkel – oficjalna strona twórcy

Henkel wraz ze współpracownikami próbował w zeszłym roku zgromadzić na Kickstarterze pieniądze na produkcję potężnego cRPG-a Thorvalla. Zbiórka zakończyła się jednak porażką. Zamiast próbować jeszcze raz zespół zmienił podejście i postanowił własnymi środkami wyprodukować nowy projekt o mniejszej skali. Tak narodziło się Deathfire. W pracach bierze udział wielu weteranów gatunku, w tym graficy Marian Arnold oraz Andre Taulien, którzy zaangażowani byli w produkcję Divine Divinity oraz Shadow over Riva.

System tworzenia postaci jest na tyle skomplikowany, że jeden ekran nie wystarczy, aby pomieścić wszystkie statystyki. - Deathfire - twórca Realms of Arkania pracuje nad nowym oldskulowym cRPG - wiadomość - 2013-04-18
System tworzenia postaci jest na tyle skomplikowany, że jeden ekran nie wystarczy, aby pomieścić wszystkie statystyki.

Deathfire ma być staroszkolnym cRPG-iem, wzorowanym na takich seriach jak Dungeon Master czy Wizardry. Henkel postawił na widok FPP, gdyż pozwala on na głębsze zanurzenie gracza w wirtualny świat. W trakcie kampanii obejmiemy kontrolę nad drużyną poszukiwaczy przygód, a walka rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym.

Do wyboru będzie sześć ras i osiem klas postaci. System poruszania ma być skokowy, a gracze otrzymają możliwość obracania się jedynie o 90 stopni. Takie rozwiązania w dzisiejszych czasach są już mocno archaiczne, ale zeszłoroczne Legend of Grimrock pokazało, że wciąż mogą się dobrze sprawdzać w akcji. Zespół Guido Henkela jest mały, więc twórcy nie zamierzają tworzyć dużego otwartego świata. Zamiast tego uniwersum Deathfire będzie stosunkowo małe, a nacisk położony zostanie głównie na ciekawą opowieść.

Deathfire powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Projekt jest na tak wczesnym etapie produkcji, że autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.

Popularność Legend of Grimrock sprawiła, że gry ze skokowym trybem poruszania przeżywają obecnie prawdziwy renesans. Poza Legend of Grimrock 2 oraz Deathfire w produkcji znajduje się również Might & Magic X: Legacy oraz Nights & Candles. Natomiast na urządzeniach mobilnych triumfy święci QuestLord.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej