Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 kwietnia 2013, 08:33

autor: Adrian Werner

Skyward Collapse - twórcy AI War zapowiedzieli nietypową turówkę

Studio Arcen Games, mające na koncie m.in. serie AI War oraz A Valley Without Wind, zapowiedziało turową strategię Skyward Collapse. W niej zadaniem gracza będzie doprowadzenie do eskalacji konfliktu dwóch frakcji, przy jednoczesnym dbaniu, aby żadna z nich nie zdobyła definitywnej przewagi.

Pierwszy i na razie jedyny screen z gry.

Znane przede wszystkim z doskonałego kosmicznego RTS-a AI War: Fleet Command studio Arcen Games zapowiedziało swój kolejny projekt. Będzie nim turowa strategia 4X zatytułowana Skyward Collapse, która pozwoli na wcielenie się w bóstwo wpływające na wojnę mieszkańców zawieszonej w chmurach wyspy.

Zamiast pokierować jedną stroną konfliktu zadaniem gracza będzie wspieranie obu walczących frakcji (wzorowanych na Grekach i Wikingach), poprzez zapewnianie im budynków i surowców oraz zwiększanie ich populacji. Nie znaczy to jednak, że mieszkańcy wyspy będą podlegli naszym rozkazom. Zamiast tego każda wzniesiona wioska ma podejmować własne decyzje, które najczęściej sprowadzą się do próby podbicia terenu wroga. Wirtualni osadnicy sami wyszkolą własną armię, a następnie ukształtują własną wojenną strategię.

W typowych strategiach naszych celem jest doprowadzenie do zwycięstwa jednej ze stron. Natomiast w Skyward Collapse zadaniem graczy ma być niedopuszczenie do tego. Będziemy musieli tak wspierać obie frakcje, aby utrzymać między nimi równowagę. Miarą naszego sukcesu ma być skala mordów dokonanych przez osadników. Wojna zakończy się jednak, gdy jedna ze stron zniszczy drugą. Tym samym będziemy musieli znaleźć sposób, aby doprowadzić do jak najbardziej krwawego konfliktu, przy jednoczesnym zadbaniu o to, aby żaden z jego uczestników nie zdobył decydującej przewagi.

  1. Arcen Games – oficjalna strona studia
  2. Blog Christophera M. Parka – założyciela i szefa Arcen Games

Podczas zabawy otrzymamy również możliwość wypełniania konkretnych zadań. Ich skuteczne ukończenie odblokuje nam dostęp do nowych budynków. Wraz z postępami w rozgrywce rozwijany ma być również aspekt mitologiczny. Na początku będziemy w stanie przywołać jedynie proste nadludzkie istoty, takie jak minotaury czy gigantyczne węże, a i to pochłonie sporo czasu oraz surowców. Z czasem otrzymamy jednak możliwość ustalenia dla każdej z frakcji pomniejszego bóstwa, które wpłynie na zachowanie wyznających je osadników.

Skyward Collapse ma posiadać rozbudowany system ekonomiczny. W grze znajdziemy 26 surowców, w skład których wejdzie 15 podstawowych oraz 11 dodatkowych, powstałych z przetworzenia innych. Nie będziemy mieli bezpośredniej kontroli nad tym, jakie jednostki powstają w barakach każdej ze stron. Wyszkolenie konkretnego typu wojownika wymagać ma jednak określonych dóbr Tym samym gracz będzie mógł wpływać na skład armii poprzez manipulowanie surowcami.

Skyward Collapse powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Gra jest już w zaawansowanym stadium produkcji, a beta testy ruszą pod koniec tego miesiąca.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej