Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 kwietnia 2013, 08:28

autor: Adrian Werner

Prince of Persia: The Shadow and the Flame – zapowiedziano mobilny remake drugiej części przygód Księcia Persji

Firma Ubisoft zapowiedziała Prince of Persia: The Shadow and the Flame, czyli mobilny remake drugiej odsłony legendarnego cyklu platformówek. Nie będzie to prosta konwersja. Zamiast tego autorzy zamierzają kompletnie przebudować oprawę graficzną i system sterowania.

Mamy dobre wieści dla fanów Księcia Persji. Firma Ubisoft ogłosiła, że trwają prace nad odświeżoną wersją Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame. Remake zmierza na smartfony i tablety.

Nowa wersja gry zostanie zatytułowana po prostu Prince of Persia: The Shadow and the Flame. Na razie nie potwierdzono na jakie systemy mobilne ukaże się ta produkcja. Ale raczej na pewno wśród platform docelowych znajdzie się iOS oraz Android.

Jak na swoim blogu potwierdził Jordan Mechner, czyli ojciec serii, gra nie będzie zwykłą konwersją starego klasyka. Zamiast tego autorzy chcą pójść drogą wytyczoną przez konsolowe Prince of Persia Classic. Otrzymamy zatem w pełni trójwymiarową grafikę oraz mocno zmodyfikowane sterowanie. Podstawowe zasady rozgrywki pozostaną jednak takie same. Ponadto Mechner opublikował tzw. „biblię produkcyjną” pierwszej wersji Prince of Persia 2, czyli dwustu stronnicowy dokument przedstawiający wizję tego projektu przed jego rozpoczęciem. Dla fanów serii lektura tego tekstu powinna okazać się niemałą gratką.

Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame wydano pierwotnie na pecety w 1993 roku. Akcja gry rozpoczyna się jedenaście dni po wydarzeniach z pierwszej części. Po pokonaniu złego Jaffara Książe poprosił o rękę Księżniczki. Niestety, szybko okazało się, że zły czarnoksiężnik jednak przeżył i za pomocą zaklęć okrył bohatera iluzją sprawiającą, że wygląda on jak żebrak. Książę zmuszony zostaje do ucieczki z pałacu i rozpoczyna wyprawę, która ma umożliwić mu ostateczne pokrzyżowanie planów Jaffara.

Tak jak pierwowzór, gra była dwuwymiarową platformówką. W porównaniu z pierwszą częścią zwiększono ilość starć i często musieliśmy zmierzyć się nawet z czterema przeciwnikami jednocześnie. Produkcję cechowała również wyraźnie większa różnorodność lokacji oraz bardziej rozbudowana fabuła.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej