Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2013, 15:20

autor: Łukasz Szliselman

Pierwszy gameplay z Dead State – nowej gry twórców Arcanum

Zaprezentowano właśnie pierwszy fragment rozgrywki z Dead State – ufundowanej za pomocą Kickstartera gry RPG od studia DoubleBear Productions. Tytuł prezentuje nieco odmienne podejście do tematyki żywych trupów. Zobaczcie z jakimi przeciwnościami muszą borykać się ocaleni przed apokalipsą zombie.

Dead State – jeszcze jedna próba okiełznania żywych trupów

Niezależne studio DoubleBear Productions (zrzeszające w swoich szeregach m.in. byłych członków Black Isle Studios, Troika Games, czy Obsidian Entertainment) przypomniało nam o swoim zombie RPG-u, sfinansowanym jakiś czas temu na Kickstarterze. Pod względem rozgrywki Dead State ma przypominać klasycznego roleplay’a, z oldskulową, turową walką. Głównym zadaniem gracza ma być dbanie o potrzeby grupy osób, ocalonych przed przemianą w zombie. Wymusza to ciągłe wyprawy po produkty codziennej potrzeby i narzędzia, pozwalające umocnić swoją kryjówkę.

Twórcy opublikowali materiał wideo, na którym demonstrują jak na obecnym etapie produkcji prezentuje się rozgrywka. Zastrzegają jednocześnie, że gotowa gra będzie o wiele bogatsza – umarlaki zostaną wyposażone w szerszy wachlarz ataków, pojawią się brakujące animacje (np. animacja przeładowywania), poprawiony ma być również kulejący momentami pathfinding. Poza tym zombie doczekają się porządnych odgłosów – te słyszalne na filmie są na szczęście jedynie zastępczymi dźwiękami.

Zaprezentowany fragment rozgrywki jest ponoć żywcem wyjęty z gry. Zero skryptów, żadnego edytowania – czysty gameplay. Jedynie bohaterowie są nieco silniejsi niż w finalnej wersji – ubrani w zwykłe koszule mężnie przyjmują na klatę ciosy zombiaków, a wszystko po to, by pokaz Dead State nie zakończył się przedwcześnie.

Mimo że akcja przedstawiona jest w rzucie izometrycznym, na ekranie pojawią się tylko ci przeciwnicy, których wypatrzy nasza postać. Lokacja, w której obserwujemy bohaterów, pojawia się na jednym z początkowych etapów gry – im dalej w las, tym zagrożeń będzie więcej. Walka w Dead State jest sposobem na przetrwanie, a nie zdobycie doświadczenia. Amunicja do broni palnej jest prawdziwą rzadkością. Ponadto im głośniejsze starcie, tym więcej chodzących zwłok ściagniemy sobie na głowę. Wystawianie się na ataki zombie grozi zarażeniem, a to z kolei zmusza do ciągłego sięgania po trudno dostępne antybiotyki. Z tych i innych powodów, warto unikać walki, jeśli to tylko możliwe, lub przynajmniej wybierać ciche metody anihilacji wrogów.

Bardzo ważne będzie przeszukiwanie wszystkich miejsc, gdzie może znajdować się coś cennego. Od tego, co uda nam się przynieść z wypadu na miasto, zależeć będzie atmosfera w grupie ocalonych oraz, w dużej mierze, ich i nasze przeżycie.

Nawet apokalipsa zombie blednie przy tak zaparkowanym aucie

Dead State ukaże się w grudniu 2013 roku na PC. Jak Wam się podoba taki mariaż RPG-a z survival horrorem? Jest na co czekać?