Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2013, 11:21

autor: Szymon Liebert

Capcom pokazał nowy silnik Panta Rhei i grę Deep Down na PlayStation 4

Firma Capcom pokazała swoją nową technologię o kodowej nazwie Panta Rhei, której moc zobaczymy między innymi w produkcji o roboczym tytule Deep Down na PlayStation 4. Deweloper najwyraźniej szykuje grę akcji w klimatach fantasy, wzbogaconą o opcje społecznościowe.

Deep Down pokaże moc silnika Panta Rhei na PlayStation 4 – zapewnia Capcom.

Firma Capcom zapowiedziała swoje wsparcie dla PlayStation 4 na konferencji PlayStation Meeting, ujawniając nową technologię graficzną o kodowej nazwie Panta Rhei. Yoshinori Ono, producent znany z serii Street Fighter, pokazał także zwiastun gry, której roboczy tytuł brzmi Deep Down. Świetne demo budzi oczywiste skojarzenia – to kolejna wariacja na temat takich produkcji jak Monster Hunter, Dragon’s Dogma, czy chociażby Dark Souls.

Ono zapewnił podczas wystąpienia, że silnik Panta Rhei wykorzysta pełnię możliwości PlayStation 4, co pozwoli firmie Capcom realizować nowe, śmiałe pomysły. Przykładem jest nowy tytuł, Deep Down, wyglądający niemal jak następca Dragon’s Dogma. W demie pokazano wojowników zmagających się ze smokiem w jaskiniach. Zasugerowano też, że ważnym aspektem gry będą funkcje społęcznościowe, dzięki którym poprosimy znajomych o pomoc w walce lub podesłanie lepszych przedmiotów.

Prezentacja firmy Capcom należy zdecydowanie do mocniejszych punktów konferencji Sony, bo Deep Down po prostu wygląda świetnie, zakładając, że mówimy o czymś, co mniej więcej reprezentuje grę, jaką otrzymamy. Stylistycznie tytuł wydawał się nawiązywać do sukcesu Dark Souls, operując nawet podobnym hasłem reklamowym: „pokonaj swój strach lub zgiń jako tchórz”. Niestety, japoński wydawca nie ujawnił, kiedy można spodziewać się nowej gry.

Plusem jest to, że nie wykluczono możliwości wydania Deep Down na innych platformach niż PlayStation 4 – nie padły żadne deklaracje odnośnie ekskluzywności. Nowa technologia na pewno przyda się firmie Capcom, która w minionej generacji konsol pracowała na starzejącym się MT Framework. Kolejne wersje tego rozwiązania napędzały między innymi gry Dead Rising, Resident Evil 6 oraz wspomnianą już Dragon’s Dogma.

  1. Relacja na żywo z PlayStation Meeting - zapowiedziano PlayStation 4!