Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2013, 12:49

autor: Adrian Werner

Humorystyczna bijatyka Divekick trafi wiosną na PC, PlayStation 3 i PlayStation Vita

Na pecety oraz konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita zmierza humorystyczna bijatyka Divekick. Gra jest o tyle nietypowa, że dostępne są w niej jedynie przyciski skoku i kopniaka.

Divekick trafi na pecety oraz konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita. - Humorystyczna bijatyka Divekick trafi wiosną na PC, PlayStation 3 i PlayStation Vita - wiadomość - 2013-01-23
Divekick trafi na pecety oraz konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita.

W zeszłym roku Kickstarter pecetowej bijatyki Divekick został skasowany pomimo przekroczenia wymaganego minimum. Akcja wzbudziła bowiem tak duże zainteresowanie, że twórcom udało się znaleźć inwestora gotowego sfinansować produkcję. Teraz dowiedzieliśmy się, że gra trafi do sprzedaży wiosną tego roku. Co ciekawe, poza edycją komputerową dostępne będą również wersje na konsole PlayStation 3 i PlayStation Vita.

  1. Divekick – oficjalna strona gry

Historia projektu Divekick jest dosyć nietypowa. Produkcja rozpoczęła bowiem żywot jako parodia dwuwymiarowych bijatyk opracowana przez Adama Hearta, czyli naczelnego poświęconego temu gatunkowi serwisu Shoryuken.com. Całe sterowanie grą ogranicza się jedynie do dwóch tytułowych przycisków odpowiedzialnych za skok i kopnięcie. Gracze nie mogą kontrolować żadnych innych ruchów postaci. W praktyce zabawa więc sprowadza się do odpowiedniego wycelowania ataków z powietrza i wykonywania uników w tył. Ta druga akcja aktywowana jest przez wciśnięcie kopnięcia, gdy wojownik stoi na ziemi. Każda runda trwa do pierwszego trafienia, a mecz wygrywa osoba, która szybciej zgromadzi pięć zwycięskich rund.

Ten wyjątkowo prosty system walki w rzeczywistości oferuje masę głębi, a opanowanie go w pełni nie jest łatwym zadaniem. Postacie nie potrafią blokować ciosów, co wymusza wyczucie odpowiedniego momentu na przypuszczenie ataku, gdyż kontry są tutaj wyjątkowo niebezpieczne. Wiele zależy również od właściwego ustawienia bohaterów, co utrudniają ich bardzo ograniczone możliwości ruchowe. Ponadto, jeśli kopniak wyląduje na głowie przeciwnika, to następną rundę rozpocznie on oszołomiony, co znacznie spowolni jego reakcje. Dodatkowym urozmaiceniem jest pasek Kick-Meter, który po naładowaniu pozwala aktywować specjalny tryb umożliwiający wyższe skoki i szybsze ataki.

Divekick utrzymany jest w mocno humorystycznej atmosferze. W dniu premiery do wyboru będzie pięć postaci, stanowiących łagodne parodie bijatykowych standardów. Autorzy postawili na kreskówkową grafikę, która ma działać w płynnych 60 klatkach na sekundę. Warto na koniec dodać, że pieniądze na produkcję wyłożyło studiu Iron Galaxy, czyli zespół, który pracuje obecnie nad inną bijatyką w postaci Darkstalkers Ressurection.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej