Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 15 stycznia 2013, 14:14

autor: Szymon Liebert

10 największych hitów 2012 roku w Wielkiej Brytanii i USA

Call of Duty: Black Ops II jest najlepiej sprzedającą się grą pudełkową w 2012 roku na rynkach amerykańskim i brytyjskim. Opublikowane zestawienia największych hitów nie zaskakują – zdominowały je duże marki oraz tytuły sportowe.

Call of Duty: Black Ops II – największy hit ubiegłego roku w UK i USA.

Pojawiły się zestawienia najlepiej sprzedających się gier pudełkowych z 2012 roku w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Zaskoczeniem nie powinno dla nikogo być to, że pierwsze miejsca okupują duże marki, wsparte wielkimi kampaniami marketingowymi. Numerem jeden na obu rynkach jest Call of Duty: Black Ops II od firmy Activision. Co ciekawe, na Wyspach dobrze radziły sobie także tytuły nieco starsze, jak np. Skyrim, czy FIFA 12.

Mówiło się, że Black Ops II budzi mniejsze zainteresowanie wśród graczy od wcześniejszej części Call of Duty. Nie zmienia to jednak faktu, że gra podbiła listy sprzedaży w Stanach Zjednoczonych (według NPD) oraz Wielkiej Brytanii (według UKIE i GfK Chart-Track). Kolejne miejsca przypadły dużym markom pokroju Assassin’s Creed III, Halo 4, czy Borderlands 2. Niezmiennie świetnie radziły sobie także tytuły sportowe (FIFA 13, Madden NFL 13).

10 top gier z 2012 roku w USA:

  1. Call of Duty: Black Ops II
  2. Madden NFL 13
  3. Halo 4
  4. Assassin’s Creed III
  5. Just Dance 4
  6. NBA 2K13
  7. Borderlands 2
  8. Call of Duty: Modern Warfare 3
  9. Lego Batman 2: DC Super Heroes
  10. FIFA 13

10 top gier z 2012 roku w Wielkiej Brytanii:

  1. Call of Duty: Black Ops II
  2. FIFA 13
  3. Assassin’s Creed III
  4. Halo 4
  5. Hitman: Absolution
  6. Just Dance 4
  7. Far Cry 3
  8. FIFA 12
  9. The Elder Scrolls V: Skyrim
  10. Borderlands 2

W serwisie MCV można sprawdzić pełną wersję listy, zawierającą 100 najpopularniejszych gier w Wielkiej Brytanii.

NPD Group, firma zajmująca się rynkiem amerykańskim, podaje, że w 2012 roku Amerykanie wydali o 22% mniej na sprzęt, akcesoria i oprogramowanie niż w 2011 roku (co przekłada się na 3,73 miliarda dolarów). UKIE i GfK Chart-Track podają za to, że w 2012 roku w Wielkiej Brytanii tylko dwie gry przekroczyły pułap miliona sprzedanych kopii (Black Ops II i FIFA 13), podczas gdy w roku wcześniejszym było ich aż pięć.