Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2013, 10:42

autor: Szymon Liebert

Telltale sprzedało 8,5 miliona epizodów The Walking Dead w siedem miesięcy

Studio Telltale sprzedało 8,5 miliona odcinków adaptacji The Walking Dead. Taki wynik osiągnięto w siedem miesięcy na kilku platformach. Co ciekawe, znaczącą rolę w budowaniu tego sukcesu odegrały urządzenia mobilne.

8,5 miliona sprzedanych odcinków – to miara sukcesu The Walking Dead. - Telltale sprzedało 8,5 miliona epizodów The Walking Dead w siedem miesięcy - wiadomość - 2013-01-07
8,5 miliona sprzedanych odcinków – to miara sukcesu The Walking Dead.
Sukces The Walking Dead:
  • Sprzedano 8,5 miliona odcinków na wszystkich platformach
  • 25% wszystkich obrotów odnotowano na urządzeniach mobilnych
  • Jeden użytkownik wydał na grę średnio 16 dolarów

Dan Connors, szef studia Telltale, ujawnił w rozmowie z Wall Street Journal, że sprzedano już 8,5 miliona epizodów serii The Walking Dead. Wynik obejmuje siedem miesięcy od wydania pierwszego odcinka z serii, która ostatecznie trafiła na pecety, konsole i urządzenia mobilne. Deweloper przyznał, że najlepszymi miesiącami były listopad i grudzień – to wtedy gra zaczęła otrzymywać liczne nagrody, którym wtórowała świetna sprzedaż.

Epizodyczna struktura The Walking Dead utrudnia zrozumienie tego jak dużym sukcesem jest gra przy takiej sprzedaży. Szef Telltale zapewnia jednak, że podobne ceny na każdej z platform pozwoliły osiągnąć obroty wynoszące około 16 dolarów na jednego użytkownika. Najlepiej pod tym względem wypadły urządzenia mobilne – przychody ze sprzedaży wersji na iPhone’a i iPada wyniosły jedną czwartą wszystkich pieniędzy.

Connors wyjaśnił, że sukces gry był możliwy dzięki wcześniejszym produkcjom Telltale, w których zbudowano odpowiednią technologię. Seria została przecież wydana równocześnie na pecetach, konsolach i urządzeniach mobilnych z ekranami dotykowymi. Deweloper musiał więc stworzyć silnik i interfejs działający dobrze na każdej z platform. Sam projekt był podobno o 40% droższy od innych gier studia, ale wciąż nie kosztował dużo.

Obecnie Telltale przygląda się drugiemu sezonowi The Walking Dead. Niedawno pisaliśmy, że firma zastanawia się jak dobrze wykorzystać zapisy stanu gry z pierwszej opowieści. Ich użycie pozwoli pokazać konsekwencje dokonanych wyborów. Deweloper chciałby też tworzyć historie na bazie dużych marek – takich jak Star Wars, Half-Life, czy Halo. Mając za sobą tak duży sukces, te marzenia mogą się kiedyś spełnić.

Telltale sprzedało 8,5 miliona epizodów The Walking Dead w siedem miesięcy - ilustracja #3The Walking Dead to epizodyczna przygódka, składająca się z pięciu odcinków. Pojawiały się one od kwietnia do listopada 2012 roku. Poznaliśmy w nich historię Lee Everetta, byłego nauczyciela akademickiego, który trafia na dziewczynkę Clementine i postanawia zaopiekować się nią w świecie opanowanym przez zombie. Zaskakująco emocjonalna i dramatyczna historia podbiła serca graczy oraz recenzentów.

  1. Oficjalna strona studia Telltale