Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2012, 11:36

autor: Adrian Werner

Sukces projektu Godus Petera Molyneux na Kickstarterze

Po prawie miesiącu zbiórki na Kickstarterze potrzebne minimum 450 tys. funtów udało się zgromadzić projektowi Godus, czyli nowej strategii Petera Molyneux, która ma być duchowym spadkobiercą serii Populous.

Dzięki użytkownikom Kickstarta gra Godus zostanie zrealizowana. - Sukces projektu Godus Petera Molyneux na Kickstarterze - wiadomość - 2012-12-20
Dzięki użytkownikom Kickstarta gra Godus zostanie zrealizowana.

Pod koniec listopada wystartował Kickstarter projektu Godus, czyli nowej strategii Petera Molyneux mającej być duchowym spadkobiercą serii Populous. Aby osiągnąć sukces, gra musiała zebrać co najmniej 450 tysięce funtów. Tempo pozyskiwania środków było jednak dosyć wolne i przed dłuższy czas nie było wiadomo czy uda się osiągnąć wymaganą kwotę. Ostatecznie obawy o los przedsięwzięcia okazały się na szczęście bezpodstawne i kilka godzin temu zgromadzono potrzebne minimum. Obecnie do końca całej akcji pozostały niecałe dwa dni, a licznik na stronie pokazuje już ponad 473 tys. funtów.

  1. Project Godus – strona Kickstartera

Zgodnie z kickstarterową tradycją po osiągnięciu potrzebnej sumy autorzy ustanowili kilka kolejnych celów. Udało się już dotrzeć do progu, który zapewni trzy dodatkowe tryby rozgrywki solo i mulitplayer. Wprowadzona zostanie również opcja założenia własnej sekty, co odegra znaczącą rolę w rozgrywkach sieciowych oraz w trakcie korzystania z opcji społecznościowych. Przy 485 tys. funtów do napisania scenariusza zatrudniony zostanie James Leach. Twórca ten odpowiedzialny jest za fabułę Black & White, za którą otrzymał nagrodę Bafta. Zebranie pół miliona funtów umożliwi autorom wprowadzenie trybu kooperacyjnego oraz opcji opętania pojedynczej jednostki i kierowania nią z perspektywy pierwszej osoby. Natomiast przy 550 tys. funtów powstaną wersję Godus na Linuxa i konsolę OUYA.

Aby zachęcić kolejnych graczy do wspierania projektu, twórcy wypuścili pierwszy filmik pokazujący wczesną wersję trybu multiplayer:

Godus to strategia czasu rzeczywistego, w której wcielimy się w bóstwo dbające o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców. Peter Molyneux zapoczątkował ten typ gier wraz z premierą pierwszej części Populous. Jego najnowszy projekt na stanowić ewolucję tej koncepcji m.in. przez dodanie rozbudowanych opcji multiplayer wzorowanych na serii Dungeon Keeper oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych rodem z Black & White.

Jako bóstwo będziemy mogli m.in. wpływać na kształt terenu, dzięki czemu utworzymy idealne warunki do rozwoju społeczności naszych wyznawców. Zamieszkujący świat gry ludzie kontrolowani mają być przez dynamiczną sztuczną inteligencję, dzięki czemu będą żyli własnym życiem i realistycznie reagowali na otaczającą ich rzeczywistość. Moc każdego boga zależeć ma od liczby czczących go wiernych. Dlatego prędzej czy później konieczne będzie porzucenie pokojowego rozwoju i udanie się na podbój terenów należących do innych cywilizacji. Podczas bitew wspomożemy naszą armię potężnymi zaklęciami bojowymi.

Godus powstaje z myślą o pecetach oraz urządzeniach mobilnych działających w oparciu o systemy iOS i Android. Premiera planowana jest na wrzesień przyszłego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej