Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2012, 13:30

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano zombiakową strategię Ray's The Dead autorstwa twórców Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse

Twórcy Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse założyli nowe studio i ogłosili jego pierwszy projekt. Okazała się nim nietypowa strategia Ray's The Dead, w którym obejmiemy dowództwo nad grupą żywych trupów.

Ludzie nie zareagują pozytywnie na ożywienie Ray’a. - Zapowiedziano zombiakową strategię  Ray's The Dead autorstwa twórców Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse - wiadomość - 2012-12-09
Ludzie nie zareagują pozytywnie na ożywienie Ray’a.

Alex Seropian to prawdziwy weteran branży, współzałożyciel studia Bungie i człowiek, który odegrał kluczową rolę przy produkcji Halo: Combat Evolved oraz serii Myth i Marathon. W 2003 założył on nową firmę nazwaną Wideload Games. Jej najsłynniejszą grą jest Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse. Fani od wielu lat czekali na kontynuację tego tytuły, jednak obecny właściciel Wideload Games, czyli Disney Interactive, nie jest zainteresowany projektami tego typu. Dlatego Seropian opuścił szeregi tego zespołu, aby na własną rękę zająć się opracowaniem spadkobiercy Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse. Dołączył do niego Matt Soell, czyli główny scenarzysta wspomnianej gry.

  1. Ragtag Studio - oficjalna strona zespołu

Założone przez ten duet studio otrzymało nazwę Ragtag. Początkowo chciano odkupić od Diseya markę Stubbs, ale wydawca nie był tym zainteresowany. Dlatego autorzy postanowili stworzyć coś nowego, choć jednocześnie pozostaną w humorystycznych klimatach zombie. Ich nowy projekt otrzymał nazwę Ray's The Dead i będzie nietypowym RTS-em.

Akcja toczyć się będzie w karykaturalnej wersji lat 80-tych, w której wzmocnione zostaną wszystkie dobre oraz złe cechy tej dekady. Wcielimy się w tytułowego zombiaka imieniem Ray. Pewnego dnia wygrzebuje on się z własnego grobu i próbuje nawiązać kontakt z żywymi mieszkańcami okolicznego miasteczka. Ci reagują strachem oraz agresją, więc Ray porzuca plany nawiązania z nimi porozumienia i zamiast tego zaczyna ich mordować. Dzięki znalezionej tajemniczej żarówce nabywa również moc wskrzeszania zmarłych oraz wydawania im rozkazów.

W Ray's The Dead obejmiemy kontrolę nad grupą zombiaków. Postacie wykonane będą w kreskówkowym 2D, natomiast świat zbudowany zostanie z obiektów trójwymiarowych. Sterowane przez nas martwaki posiadać maja różnorodne umiejętności specjalne (np. zdolność skradania się czy ziania ogniem), a ich właściwe wykorzystanie okaże się kluczowe podczas rozwiązywania regularnie pojawiających się zagadek oraz toczenia bitew. Na drodze spotkamy wielu ludzkich wrogów, których po śmierci będziemy mogli włączyć do naszej armii. Całość skonstruowana jest tak, że sam Ray pełnić ma raczej rolę generała niż wojownika. Przez większość czasu walkę zostawi innym zombiakom, a sam będzie zajmował się wspieraniem swoich oddziałów i ożywianiem trupów.

Obecnie wiele małych zespołów niezależnych próbuje sił na rynku produkcji mobilnych, ale Ragtag zdecydowało, że Ray's The Dead powstanie wyłącznie na PC. Twórcy chcą stworzyć obszerną grę, z dużymi pokładami głębi i jak twierdzą, komputery wciąż są najlepszą platformą docelową dla tego typu projektów. Dopiero po ukończeniu projektu rozważą konwersje na inne sprzęty. Premiera planowana jest na Halloween przyszłego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry