Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2012, 11:10

autor: Marcin Skierski

Pecetowa wersja gry BioShock: Infinite wykorzysta narzędzia Steamworks

Ken Levine ze studia Irrational Games zdradził kilka nowych szczegółów na temat pecetowej wersji gry BioShock: Infinite. Tytuł wykorzysta narzędzia Steamworks i tym samym nie zostanie wydany za pośrednictwem dość kontrowersyjnej usługi Games for Windows Live.

Gala rozdania nagród Spike TV Video Game Awards 2012 przyniosła ze sobą nie tylko nowy zwiastun BioShock: Infinite, ale także więcej informacji na temat pecetowej wersji gry. Dowiedzieliśmy się, z jakich zabezpieczeń skorzysta długo oczekiwany tytuł.

Ken Levine (współzałożyciel studia Irrational Games) zaprzeczył na Twitterze sugestiom, jakoby BioShock: Infinite wspierał dość kontrowersyjną usługę Games for Windows Live. W innym wpisie potwierdził za to, że gra skorzysta z narzędzi Steamworks. Dla graczy oznacza to m.in. obecność usługi Steam Cloud (zapisywanie stanów gry na zewnętrznych serwerach), osiągnięć do odblokowania, automatycznych aktualizacji, czy pakietu opcji społecznościowych. Z drugiej strony, konieczne będzie posiadanie konta na Steamie i zarejestrowanie gry w tym serwisie.

BioShock: Infinite

Potwierdzenie zaimplementowania narzędzi Steamworks to raczej dobra informacja dla graczy, bo większość osób przyzwyczaiła się do tego, że nowe produkcje z reguły korzystają z usług oferowanych przez Steama. Użytkownicy pecetów mogą być zadowoleni z posunięć studia Irrational Games, bo kilka dni temu ogłoszono też, że BioShock: Infinite na PC otrzyma dużo opcji graficznych do modyfikacji. Tytuł wykorzysta w pełni możliwości bibliotek DirectX 10 oraz niektóre efekty dostępne w DirectX 11.

BioShock: Infinite w naszym kraju zostanie wydany w polskiej kinowej wersji językowej (napisy) przez firmę Cenega na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Oficjalna premiera gry odbędzie się 26 marca 2013 roku. Oprócz tego trwają również prace nad grą BioShock w wersji na PlayStation Vita. Niestety, nadal nie znamy na temat tej edycji żadnych szczegółów.