Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 grudnia 2012, 09:34

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Dark Souls II na PlayStation 3, Xboksa 360 i PC

Mamy doskonałe wieści dla fanów gatunku RPG. Firma Namco właśnie zapowiedziała grę Dark Souls II. Szykowane są wersje na PlayStation 3, Xboksa 360 i PC.

Jedna z najlepszych gier RPG ostatnich lat doczeka się kontynuacji. - Zapowiedziano Dark Souls II na  PlayStation 3, Xboksa 360 i PC.  - wiadomość - 2012-12-08
Jedna z najlepszych gier RPG ostatnich lat doczeka się kontynuacji.

Podczas imprezy Spike VGA firma Namco zapowiedziała Dark Souls II, czyli kontynuację jednego z najlepszych tytułów RPG ostatnich lat. Gra powstaje z myślą o konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 oraz pecetach. Produkcją zajmuje się to samo studio, które stworzyło pierwowzór, czyli From Software. Ruszyła już oficjalna strona projektu, ale na razie nie ma niej żadnych konkretów.

  1. Dark Souls II – strona oficjalna gry

Wypuszczone do tej pory informacje są bardzo skromne. Wiemy, że gra pozwoli na wcielenie się w nowego bohatera i jej akcja toczyć się będzie w zupełnie innych lokacjach niż pierwowzór. Zmianie nie ulegnie natomiast bezwzględny poziom trudności, za który gracze tak bardzo pokochali pierwsze Dark Souls. Nie zabranie też efektownych starć z bossami. Znacznemu ulepszeniu ma ulec tryb wieloosobowy, choć na razie twórcy nie podzielili się żadnymi konkretami. Nie wiemy również, kiedy gra trafi do sprzedaży. Namco opublikowało za to pierwszy zwiastun (od około 2:30):

Video Game Awards 2012 - Trailer rozpoczyna się od 2:30

Warto zauważyć, że wersja pecetowa została zapowiedziana od razu z konsolowymi. Jak widać, duet Namco i From Software był zadowolony z wyników sprzedaży konwersji pierwszej części na PC. Mamy tylko nadzieję, że tym razem autorzy trochę więcej czasu poświęcą na odpowiednie dopasowanie swojej produkcji do potrzeb graczy komputerowych. Strona techniczna pecetowego Dark Souls pozostawiała niestety sporo do życzenia. Silnik generował grafikę jedynie w rozdzielczości 1024 x 720, liczba klatek na sekundę ograniczona była do 30, a sterowanie myszką sprawiało często niemałe kłopoty.

Grę uratowała oddana społeczność fanowska. Stworzone przez nią modyfikacje poprawiły każdy z wymienionych problemów, dzięki czemu pecetowe Dark Souls prezentuje się obecnie nieporównywalnie lepiej niż w dniu premiery. Pozostaje mieć nadzieję, że w przypadku drugiej części taka interwencja samych graczy nie będzie już konieczna. Twórcy przyznają, że głównym powodem niedociągnięć technicznych było małe doświadczenie zespołu w produkcji tytułów na PC. Przy drugim podejściu rezultaty powinny być już zatem znacznie lepsze.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej