futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 4 grudnia 2012, 10:02

autor: Adrian Werner

Futuremark pokazał pierwszy zwiastun testu DirectX 11 z nowego 3DMark

Studio Futuremark opublikowało pierwszy zwiastun Fire Strike, czyli testu wydajności zaprojektowanego z myślą o potężnych pecetach z DirectX 11, który wejdzie w skład nowej edycji programu 3DMark.

Już od pewnego czasu wiemy, że studio Futuremark szykuje nową wersję programu benchmarkowego 3DMark. Jedną z jego części składowych będzie Fire Strike, który został zaprojektowany specjalnie do sprawdzenia wydajności najmocniejszych współczesnych pecetów wyposażonych w karty DirectX 11. Twórcy właśnie wypuścili pierwszy zwiastun pokazujący jak ten test będzie wyglądał w akcji.

  1. 3DMark - strona oficjalna

Fire Strike ma zaoferować poziom detali i zaawansowanie techniczne znacznie przekraczające to, co oferują inne benchmarki oraz współczesne gry. Test posiadać będzie również opcję włączenia ustawień ekstremalnych, zaprojektowanych specjalnie z myślą o pecetach korzystających z kilku kart graficznych.

Screeny z testu Fire Strike.

Warto dodać, że tegoroczna edycja pozwoli przetestować nie tylko wydajność potężnych pecetów. Poza Fire Strike w skład nowego 3DMark wejdą również dwa inne benchmarki - Cloud Gate oraz Ice Storm. Pierwszy z nich zaprojektowano pod kątem notebooków i słabszych domowych pecetów. W jego skład wejdą dwa testy grafiki oraz jeden fizyki. Całość powstaje w oparciu o silnik korzystający z DirectX 11, ale na potrzeby testu technologia ta zostanie ograniczona do funkcji z DirectX 10.

Natomiast Ice Storm powstał, aby przetestować wydajność tabletów, smartfonów i ultrabooków, jak również tanich pecetów. Dzięki temu będziemy mogli dokonać bezpośredniego porównania wydajności urządzeń korzystających z systemów Android, iOS oraz Windows. Ice Storm zawierać będzie dwa testy grafiki oparte głównie na wykorzystaniu kart graficznych oraz test fizyki korzystający przede wszystkim z procesora. Wersja pecetowa benchmarka powstaje w oparciu o silnik korzystający z DirectX 11, którego funkcje zostaną ograniczone do poziomu z DirectX 9. Natomiast na iOS i Androidzie program bazować ma na OpenGL ES 2.0.

Nowy 3DMark ukaże się jeszcze przed końcem roku. Program będzie można pobrać za darmo na wszystkich platformach sprzętowych. W przypadku systemu Windows udostępnione też zostaną dwie płatne edycje (Zaawansowana oraz Profesjonalna), które oferować mają dodatkowe funkcje.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej