Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 listopada 2012, 09:49

autor: Adrian Werner

Twórca UFO: Enemy Unknown Julian Gollop tworzy kontynuację turowej strategii fantasy Chaos: The Battle of Wizards

Julian Gollop, znany przede wszystkim z zaprojektowania legendarnego UFO: Enemy Unknown, zdradził, że pracuje nad nową odsłoną serii turowych strategii fantasy, zapoczątkowaną w 1985 roku przez grę Chaos: The Battle of Wizards.

Ekran początkowy z amigowej wersji Lords of Chaos.  - 2012-11-04
Ekran początkowy z amigowej wersji Lords of Chaos.

Julian Gollop to prawdziwy weteran branży, któremu miejsce w panteonie pecetowych legend na zawsze zagwarantowało zaprojektowanie takich klasyków jak Laser Squad, serii Rebelstar oraz przede wszystkim UFO: Enemy Unknown. Jednym z mniej znanych tytułów tego twórcy jest Chaos: The Battle of Wizards, który został wydany w 1985 roku na komputer ZX Spectrum oraz jego kontynuacja, czyli Lords of Chaos. Okazuje się, że Gollop zamierza teraz przypomnieć światu o tej marce i rozpoczął już pracę nad jej nową odsłoną.

Wieści te pochodzą z oficjalnego konta Twitter twórcy. Za jego pośrednictwem poinformował, że projektem zajmuje się od trochę ponad tygodnia. Wczesne stadium produkcji powoduje, że nie dziwi brak dużej ilości konkretów. Co nie znaczy wcale, że Gollop nie zdradził żadnych szczegółów. Stwierdził, że gra zmierza na pecety (zarówno Windows, jak i OSX) oraz urządzenia mobilne oparte na systemie iOS. Możliwe, że pojawią się również wersje na systemy Linux i Android oraz na konsole, ale na razie twórca nie jest w stanie tego obiecać.

Screen z Lords of Chaos w wersji na komputery Amiga. - 2012-11-04
Screen z Lords of Chaos w wersji na komputery Amiga.

Gra powstaje w oparciu o silnik Unity, co powinno zapewnić łatwe przenoszenie kodu na inne platformy. Grafika wykonana będzie w pełnym trójwymiarze. Wczesne stadium produkcji oznacza, że na premierę poczekamy jeszcze szmat czasu i Gollop nie jest jeszcze gotowy podać jakiejkolwiek, nawet przybliżonej daty.

Pod względem mechaniki rozgrywki projekt ma stanowić mieszankę poprzednich części serii, czyli Chaos: The Battle of Wizards i Lords of Chaos. Możemy zatem przypuszczać, że otrzymamy turową strategię bitewną, której akcja osadzona zostanie w pełnym magii uniwersum fantasy. Wcielimy się w potężnego maga i naszym zadaniem będzie pokonanie innych czarnoksiężników. Kluczową rolę odegra oczywiście właściwe wykorzystywanie bogatego zestawu zaklęć.

Julian Gollop jakiś czas temu wypuścił za darmo pełne wersje Chaos: The Battle of Wizards i Lords of Chaos, w które możecie zagrać za pomocą emulatora ZX Spectrum. Osobom, którym przeszkadza archaiczność obu produkcji polecamy wypróbowanie fanowskiego remake’a nazwanego Ataxia II.

  1. Chaos: The Battle of Wizards – pobierz wersję na ZX Spectrum
  2. Lords of Chaos – pobierz wersję na ZX Spectrum
  3. Ataxia II – strona oficjalna projektu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej