Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 października 2012, 17:58

autor: Łukasz Szliselman

Dobra sprzedaż Prison Architect i zalety płatnych wersji alfa

Prison Architect, strategia ekonomiczna twórców m.in. Uplink i Darwinii, została niedawno udostępniona w formie płatnej wersji alfa. W ciągu czterech tygodni zarobiła ponad 360 tysięcy dolarów, co pokazuje, jak duży potencjał ma ów model finansowania gier niezależnych.

Zaniedbanie więźniów w Prison Architect może doprowadzić do wybuchu zamieszek

Prison Architect, niezależna gra studia Introversion Software (Uplink: Trust is a Weakness, Darwinia, Defcon), osiągnęła znakomite wyniki sprzedaży dzięki wykorzystaniu modelu finansowania znanego z Minecrafta. Osoby, które ofiarowały twórcom określoną sumę pieniędzy, otrzymują natychmiastowy dostęp do wersji alfa i mają zagwarantowane wszystkie kolejne aktualizacje, w tym wersję 1.0. W ten sposób gracze mogą bawić się na długo przed premierą gry, a deweloperzy mają fundusze na jej dokończenie.

Do zadań naczelnika wirtualnego więzienia należy m.in. rozkład pomieszczeń

W ciągu czterech tygodniu od udostępnienia płatnej wersji alfa gry Prison Architect produkcja rozeszła się w liczbie przekraczającej 10 tysięcy kopii przynosząc ekipie Introversion Software zyski rzędu ponad 360 tysięcy dolarów. Chris Delay, współzałożyciel studia, wyznał, że od tamtej pory tytuł błyskawicznie ożył – powstała wokół niego energiczna społeczność, która szybko uzupełniła pustawą encyklopedię gry oraz zabrała się za zgłębianie możliwości moddowania produkcji. Zespół ujawnił dane dotyczące sprzedaży Prison Architect twierdząc, że informacje te mogą pomóc innym twórcom gier niezależnych. Znajdziecie je poniżej przedstawione na eleganckim wykresie:

Dane sprzedaży wersji alpha Prison Architect w ciągu pierwszego miesiąca

Jeśli chcecie wesprzeć Prison Architect udajcie się na oficjalną stronę produkcji. Minimalna wpłata wynosi 30 dolarów i zapewnia dostęp do aktualnej wersji gry na komputery PC (na razie tylko na systemy Windows; użytkownicy Linuxa otrzymają swoją wersję w późniejszym czasie) i Mac. Ofiarowując twórcom wyższe kwoty możemy liczyć na dodatkowe bonusy w postaci m.in. oryginalnej ścieżki dźwiękowej, Art Booka, a także wcześniejszych gier studia. Finalna wersja Prison Architect ukaże się w 2013 roku.

Więźniowie czasem spróbują uciec z naszej placówki

Prison Architect to gra niezależna tworzona przez brytyjskie studio Introversion Software mające na swoim koncie kilka udanych produkcji (Uplink, Darwinia, Defcon). Tytuł jest przedstawicielem strategii ekonomicznych, w których gracze sprawdzają się w roli nadzorcy więzienia. Do ich zadań należy m.in. rozbudowa placówki, dbanie o potrzeby więźniów oraz kontrola skazańców.