Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 12 października 2012, 13:46

autor: Grzegorz Ferenc

The Astronauts – nowe studio Adriana Chmielarza i byłych pracowników People Can Fly

Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michał Kosieradzki otworzyli nowe studio deweloperskie z siedzibą w Warszawie – The Astronauts. Wczoraj zadebiutowała oficjalna strona firmy. Jej pierwsza gra będzie napędzana przez silnik Unreal Engine 3 i pojawi się w 2013 roku.

The Astronauts – taką nazwę nosi nowe studio deweloperskie Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego, byłych pracowników studia People Can Fly, którzy odeszli z firmy w sierpniu bieżącego roku.

The Astronauts – nowe studio Adriana Chmielarza - ilustracja #1
Logo studia The Astronauts

Z informacji znajdujących się na oficjalnej stronie internetowej The Astronauts możemy się dowiedzieć, że studio ma w założeniu skupiać się na tworzeniu tytułów z „działającą na wyobraźnię oprawą graficzną oraz bogatą warstwą fabularną”. Pewną namiastkę pomysłowości trzech założycieli – posiadających łącznie ponad 50 lat doświadczenia w tworzeniu gier – oferuje wpis, w którym każdy z nich przedstawia się, interpretując na własny sposób trzy obrazki z testu Rorschacha. Z kolei zapoznając się z wyjaśnieniem nazwy firmy dowiadujemy się, że warszawscy astronauci mają zamiar zabrać graczy „w podróż, o jakiej przez długi czas nie będą mogli zapomnieć”:

Nie aspirujemy do miana najbardziej zwariowanych i nowoczesnych deweloperów na świecie, ale mamy nadzieję (nadzieję!) na to, że odciśniemy nasz ślad w pięknym, zadziwiającym świecie gier.

Już samo logo studia ma odzwierciedlać tę filozofię, łącząc lekko staroświecką, stylową czcionkę z nowoczesną ikoną, przypominającą okno statku kosmicznego z widokiem na nieznaną planetę.

Astronauci w pełnej krasie

Wiadomo już, że studio podpisało umowę licencyjną z Epic Games na wykorzystanie silnika Unreal Engine 3 w debiutanckiej produkcji, która ukaże się w 2013 roku. Chodzi najprawdopodobniej o projekt, o którym Adrian Chmielarz opowiedział miesiąc temu uczestnikom konferencji Game Industry Trends. Za taką decyzją przemawia fakt, że trzej założyciele bardzo dobrze znają potencjał oprogramowania amerykańskiej firmy, z którego korzystali m.in. przy pracach nad strzelanką Bulletstorm.

Nawiązując do słów menedżera studia Epic Games na Europę, Mike’a Gamble’a, wypowiedzianych podczas podpisywania umowy licencyjnej, życzymy studiu The Astronauts, aby pokazało pełnię swoich możliwości i „stało się jednym z zespołów, których twórczość wzbudza w nas okrzyki zachwytu”.