Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2012, 09:49

autor: Adrian Werner

THQ Montreal tworzy na bazie Unreal Engine grę z systemem walki w zwarciu

Już od pewnego czasu wiemy, że zarządzane przez ojca serii Assassin's Creed nowe studio firmy THQ pracuje nad nowym projektem. Teraz pojawiły się pierwsze skrawki informacji na jego temat.

THQ Montreal tworzy na bazie Unreal Engine grę z systemem walki w zwarciu - ilustracja #1

W październiku 2010 roku świat obiegła wiadomość, że Patrice Désilets, czyli dyrektor kreatywny cyklu Assassin's Creed, dołączył do firmy THQ i stanął na czele nowego montrealskiego studia tego wydawcy. Teraz pojawiły się wreszcie pierwsze skrawki informacji na temat pierwszego projektu tego zespołu.

Jeden z użytkowników forum NeoGAF dokopał się do kilku ciekawych ofert pracy w THQ. Wynika z nich, że oddział w Montrealu poszukuje ludzi dobrze znających silnik Unreal i mających doświadczenie w projektowaniu systemów walki w zwarciu. Ponadto, potrzebne są osoby potrafiące zbalansować rozgrywkę w trybie multiplayer oraz mogące się pochwalić pracą nad kilkoma wysokobudżetowymi produkcjami na konsole i pecety, co sugeruje, że takie też będą platformy docelowe dla gry tego zespołu.

THQ Montreal tworzy na bazie Unreal Engine grę z systemem walki w zwarciu - ilustracja #2
Patrice Désilets opuścił Ubisoft w trakcie prac nad Assassin's Creed: Brotherhood.

Wszystko to stanowi oczywiście raptem garstkę prawdopodobnych informacji, ale są to pierwsze doniesienia na temat tego, nad czym pracuje THQ Montreal. Warto przypomnieć, że wydawca ogłosił niedawno decyzję o zawieszeniu inwestycji w produkcje mobilne oraz społecznościowe. Zamiast tego firma chce w całości skoncentrować się na mniejszej ilości projektów, które będą prezentowały bardzo wysoką jakość. Patrice Désilets może być więc spokojny, że THQ nie będzie szczędziło środków na realizację jego nowej gry.

THQ Montreal tworzy na bazie Unreal Engine grę z systemem walki w zwarciu - ilustracja #3 Od początku swojej kariery Patrice Désilets związany był z firmą Ubisoft, w szeregach której pomagał w produkcji takich tytułów jak Hype: The Time Quest, Disney's Donald Duck: Goin' Quackers i Tom Clancy's Rainbow Six 3. Zdobyte przy produkcji tych gier doświadczenie zaowocowało, gdy objął dowództwo nad zespołem odpowiedzialnym za wskrzeszenie serii Prince of Persia. Rezultatem było świetne Prince of Persia: Sands of Time.

Następnie Désilets zajął się stworzeniem i rozwijaniem nowej marki w postaci Assassin's Creed. W maju 2010 roku, po sześciu latach pracy nad kolejnymi odsłonami tej serii opuścił firmę Ubisoft.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej