Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 września 2012, 09:38

autor: Łukasz Szliselman

Sieciowy Command & Conquer otrzyma tryb dla jednego gracza

Sieciowy i, co ważniejsze, darmowy Command & Conquer opatrzony zostanie w tryb dla pojedynczego gracza. Wbrew początkowym planom pod wpływem sugestii społeczności fanów zdecydowano się umożliwić zabawę również samotnym wilkom.

Command & Conquer

Niedawno z zaskoczeniem przyjeliśmy informację o przekształceniu Command & Conquer: Generals 2 w darmową platformę sieciową Command & Conquer. Jednocześnie wielu nieco zmartwiła wieść o braku kampanii dla pojedynczego gracza w nadchodzącej odsłonie serii. Gra miała skupiać się wyłącznie na trybach kooperacji i rywalizacji. Na szczęście, pod presją społeczności fanów wieloletniego cyklu RTS-ów tryb dla jednego gracza powstanie. W wywiadzie dla serwisu Polygon prezes EA Games, Frank Gibeau, powiedział:

Chcemy, aby Command & Conquer było hitem z najwyższej półki. W tym celu używamy technologii Frostbite 2, by stworzyć grafikę na wysokim poziomie. Czy to znaczy, że gra nie będzie miała trybu dla jednego gracza? Nie, fani dali nam wyraźnie do zrozumienia, że to dla nich ważne.

Decyzja, by markę C&C uczynić darmową usługą miała u podstaw chęć przyciągnięcia zainteresowania większej liczby graczy. Nic dziwnego zatem, że firma EA Games poddaje się sugestiom społeczności. Z drugiej strony, nie wiadomo jak tryb dla jednego gracza będzie wyglądał. Być może udostępniona zostanie jedynie możliwość rozgrywania pojedynczych potyczek. Na szczęście, gry oparte na modelu free-to-play cały czas ewoluują i na każdym etapie produkcji, a nawet po premierze gry, można je wyposażyć w coś nowego.

Command & Conquer pojawi się na PC w bliżej nieokreślonym terminie w 2013 roku. Gibeau nie wyklucza, że w przyszłości tytuł ukaże się na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Na oficjalnej stronie cały czas można zapisać się na betatesty gry.

Podczas targów gamescom 2012 ogłoszono, że seria Command & Conquer zmienia się w darmową usługę. Pierwszym tytułem udostępnianym ogółowi graczy będzie tworzony przez studio BioWare Victory Command & Conquer, wcześniej zapowiadany jako Command & Conquer: Generals 2. Z czasem dołączą do niego podserie Red Alert i Tiberium; stanie się wówczas możliwe połączenie jednostek z wszystkich trzech cykli. W grach prawdopodobnie pojawi się system mikropłatności, ale nie ma jeszcze na ten temat oficjalnej informacji.