Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2012, 12:36

autor: Szymon Liebert

„Assassin’s Creed III to marka, jak Mario lub Resident Evil” – twierdzi Ubisoft

„Assassin’s Creed III to marka, jak Mario, czy Resident Evil” – twierdzi przedstawiciel firmy Ubisoft. Jego zdaniem coroczne powroty do serii nie wpłyną negatywnie na jej jakość. Wystarczy upewnić się, że pozostanie ona świeża i interesująca.

Assassin’s Creed III wyjdzie w październiku na konsolach i listopadzie na pecetach.

Przedstawiciel firmy Ubisoft przyznał, że zmieniły się plany odnośnie serii Assassin’s Creed. „Traktujemy Assassin’s Creed III jako markę, w stylu Mario, czy Resident Evil, która będzie miała swoje wzloty i upadki” – powiedział Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny tytułu w rozmowie z serwisem CVG. Producent jest zdania, że coroczne powroty do tego samego uniwersum niekoniecznie wiążą się ze spadkiem jakości poszczególnych gier.

Assassin’s Creed zadebiutował zaledwie parę lat temu, a doczekał się już czterech dużych odsłon oraz kilku gier pobocznych (najczęściej wydawanych na mniej istotne platformy). Teraz czekamy na trzecią część głównej serii, która wprowadzi nowe tło i postacie. Hutchinson przekonuje, że tak częste powroty do tego uniwersum wynikają z jego specyfiki – żeby robić wysokobudżetowe gry, trzeba na nich zarobić. To nie przychodzi od razu.

„Jeśli ludzie chcą wielkich, wysokobudżetowych hitów, muszą zaakceptować to, że trzeba na nich w jakichś sposób zarobić” – powiedział Hutchinson. Jego zdaniem sukces Assassin’s Creed i podobnych marek otwiera możliwość podejmowania ryzyka w innych rejonach biznesowych. Mówiąc inaczej, duże projekty pozwalają istnieć mniejszym. Czy taka eksploatacja wpłynie na jakość serii o zabójcach i templariuszach? Producent twierdzi, że nie.

„Assassin’s Creed III to marka, jak Mario lub Resident Evil” – twierdzi Ubisoft - ilustracja #2

„Od kiedy coś jest mniej niesamowite dlatego, że pojawia się każdego roku?” – pyta Alex Hutchinson. Zdaniem dewelopera regularne wydawanie gier nie niszczy marki, jeśli upewni się, że pozostaje ona interesująca i świeża. Hutchinson zauważa, że od lat robi tak Nintendo i inni japońscy wydawcy. Początkowo plan dla Assassin’s Creed był inny, ale z czasem się zmienił. „To klątwa sukcesu” – podsumowuje temat pracownik firmy Ubisoft.

O świeżości Assassin’s Creed III mogliśmy przekonać się w ubiegłym tygodniu na targach Gamescom. Ubisoft pokazał na nich bitwy morskie oraz mały fragment trybu multiplayer (wrażenia znajdziecie w specjalnej zapowiedzi). Gra trafi do sprzedaży w ostatni dzień października tego roku na Xboksie 360 i PlayStation 3. Posiadacze pecetów poczekają na nią do 23 listopada. W planach jest także edycja na Wii U.

  1. Walczyliśmy na morzu w Assassin's Creed III!