Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 10 sierpnia 2012, 10:15

autor: Adrian Werner

Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls

W sieci zaczęły pojawiać się pierwsze wrażenia z pecetowego Dark Souls. Okazuje się, że stan techniczny tej konwersji jest jeszcze gorszy niż się tego spodziewaliśmy.

Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls - ilustracja #1

Dark Souls bez wątpienia było jedną z najlepszych gier zeszłego roku. Produkcja studia From Software ukazała się pierwotnie jednak tylko na konsole. Gracze pecetowi utworzyli sieciową petycję, w której błagali wydawcę, czyli firmę Namco, o stworzenie komputerowej edycji tego przeboju. O dziwo, prośby te zostały wysłuchane. Teraz do premiery Dark Souls na PC pozostały raptem dwa tygodnie i właśnie wygasło embargo na publikowanie wrażeń z tej konwersji. Niestety, teksty, które się ukazały na zachodnich serwisach nie nastrajają optymistycznie do jakości technicznej projektu.

Potwierdzono krążące od pewnego czasu doniesienia o sztywnym ograniczeniu liczby wyświetlanych klatek do 30 na sekundę. Najgorsze jest jednak to, że pecetowe Dark Souls generuje obraz jedynie w rozdzielczości 1024x720. Nie da się w żaden sposób zwiększyć tej wartości. Wybór wyższej rozdzielczości sprawi, że obraz zostanie po prostu odpowiednio przeskalowany. Rezultatem będzie mało atrakcyjne rozmazanie grafiki. Jak brzydko może to wyglądać dobrze ilustruje poniższy screen z wersji PC:

Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls - ilustracja #2

Fakt, że From Software jest studiem z Kraju Kwitnącej Wiśni nie może być tutaj żadną wymówką tłumaczącą słabe wykonanie wersji pecetowej. Dla porównania prezentujemy screen z menu Ys Origin – niszowego jRPG-a stworzonego przez mały japoński zespół Falcom sześć lat temu:

Fatalny poziom techniczny pecetowego Dark Souls - ilustracja #3

Na te wszystkie problemy nakłada się tryb sieciowy obsługiwany przez usługę Games for Windows Live, która nie cieszy się sympatią większości pecetowców. Z pozytywnych wieści należy wspomnieć o większej płynności gry, dzięki czemu poruszanie się po Blight Town nie przypomina już pokazu slajdów. Jednocześnie jednak jest to zasługa czystej mocy współczesnych pecetów i na słabszych sprzętach mogą pojawiać się spowolnienia.

Co ciekawe, wczesne zapowiedzi są mimo to pozytywne. Pokazuje to jak dobra grą jest Dark Souls, skoro nawet słaba jakość konwersji nie potrafi przeszkodzić w zabawie. Pozostaje mieć nadzieję, że społeczność fanowska dopisze i stworzy moda umożliwiającego przynajmniej podniesienie rozdzielczości generowanego obrazu. Warto dodać, że wersja pecetowa zawierać ma DLC Artorias of the Abyss, które na konsole trafi dopiero za jakiś czas. Jest to całkiem obszerny dodatek i przejście go zajmie doświadczonym graczom około ośmiu godzin.

Zainteresowanym wersją pecetową Dark Souls polecamy obejrzenie ośmiominutowego zapisu z rozgrywki opublikowanego przez serwis Gamespot, który pokazuje nową zawartość gry:

Pecetowe Dark Souls trafi do sprzedaży 24 sierpnia tego roku. Będziemy mogli wybrać jedną z dwóch wersji językowych: polską kinową (napisy) lub angielską. Gra pojawi się w Polsce nakładem firmy Cenega w dwóch wydaniach. W pierwszym z nich znajdziemy specjalne dodatki, w tym książeczkę z grafikami, ścieżkę dźwiękową oraz materiały filmowe. Drugie będzie pozbawione tych atrakcji, ale za to opatrzone niższą ceną.

  1. Niezapomniane przeżycie - recenzja gry Dark Souls (wersja konsolowa)
  2. Pełna wersja instrukcji do Dark Souls: Prepare to Die Edition
Dark Souls

Dark Souls